مکمل بنزین
گوناگونخبر

شتاب صفر تا صد کوروت ZR1 مدل ۲۰۱۹ تنها در ۲.۸۵ ثانیه!

خودروی اسپرت شورولت کوروت ZR1 مدل ۲۰۱۹ با پیشرانه قوی هشت سیلندر ۶.۲ لیتری می‌تواند ۷۵۵ اسب بخار قدرت خروجی و حداکثر گشتاوری معادل ۷۱۵ پوند فوت را داشته باشد. با این ویژگی‌ خاص تنها در ۲.۸۵ ثانیه کوروت ZR1 می‌تواند شتاب خود را از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

جالب است بدانیم که این خودروی اسپرت توانسته در مسابقات بین‌المللی رالی ویرجینیا رقیب اصلی خود فورد GT را به سادگی با شتاب فوق‌العاده‌اش پشت سر بگذارد. به علاوه در آزمایشات صورت گرفته این خودروی اسپرت قادر است در ۶ و ۱۰.۶ ثانیه سرعت خود را به ترتیب ۱۶۰ و ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت برساند. شاید این اعداد و ارقام در وهله اول بسیار تاثیرگذار باشند ولی نسبت به نسل C7 مدل Z06 پیشرفت چشمگیری نداشته است. مدل Z06 با قدرت خروجی ۶۵۰ اسب بخار می‌تواند در ۲.۹۵ ثانیه شتاب خود را از ۰ به ۱۰۰ برساند و تنها در ۱۰.۹۵ ثانیه سرعتش به ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در نتیج بعد از سه سال کاریی اعداد و ارقام شتاب دو مدل نسبت به هم تغییر محسوسی نداشته است و تنها مهندسان کارخانه شورولت توانسته‌اند با تقویت کارکرد پیشرانه جلویی کوروت این پیشرفت را در مدل جدید کوروت ZR1 به‌وجود آورند.

البته بسیاری از کارشناسان خودرو معتقدند این مدل به پای رقیبان اروپایی‌اش مانند لامبورگینی اونتادور S یا مک‌لارن  720S نمی‌رسد چرا که این رقبا تنها در کمتر از ۹.۷ ثانیه می‌توانند سرعت خود را به ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت برسانند. با این وجود قیمت محصولات آمریکایی مانند این خودروی اسپرت نسبت به اروپایی بسیار کمتر است چرا که تنها با حدود ۱۲۰ هزار دلار می‌توانید صاحب یک سوپراسپرت شوید.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا