Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

نگا‌هی کوتاه به لکسوس GX460 مدل ۲۰۱۸

حتما با مدل‌های بزرگ سایز لکسوس آشنایی دارید که از پلتفرم مشترک با تویوتا لندکروزر بهره می‌برند. لکسوس GX460 یک نمونه ضعیف‌تر از مدل LX است که می‌توان آن را نسخه لوکس پرادو دانست. آخرین فیس‌لیفت این محصول مربوط به سال ۲۰۱۴ بوده، اما اکنون بعد از سالها مجدد بروز شده است. این شاسی‌بلند با ابعاد بزرگ، پیشرانه‌ هشت سیلندر پرمصرف شناخته می‌شود اما قفل دیفرانسیل مرکزی، هندلینگ عالی و سیستم کمکی کنترل فرود از سراشیبی باعث شده نقاط ضعف یاد شده اصلا دیده نشوند.

قیمت

قیمت لکسوس GX460 از ۵۱ هزار و ۸۵۵ دلار آغاز می‌شود و در این رنج قیمتی اصلی‌ترین اینفینیتی QX80 مدل ۲۰۱۸ است که ۱۴ هزار دلار قیمت کمتری دارد. نسخه لوکس لکسوس GX460 با بیشترین سطح تجهیزات ۶۳ هزار و ۵۳۰ دلار قیمت گذاری شده است.

طراحی خارجی

لکسوس GX460 طراحی آشنایی دارد که سعی شده با اضافه‌کردن بخش‌هایی از سادگی آن کاسته شود. عنصر  قدرت در طراحی این مدل نسبت به پرادو کمتر دیده می‌شود و می‌توان نمای خارجی آن را قدیمی توصیف کرد که بر روی بدنه بزرگ خودروهای تویوتا سوار شده است.

طراحی  GX460 از 10 امتیاز، 5 امتیاز را به خود اختصاص می‌دهد.

طراحی داخلی

در داخل GX460 شرایط با بخش خارجی کاملا فرق دارد و از لحاظ فضای سرنشینان، ردیف‌های اول و دوم شرایط عالی و خوبی دارند. ردیف سوم نیز مانند اکثر خودروهای سه ردیفه، فضای کمی داشته و سرنشینان کوچک باید در این بخش مستقر شوند. کیفیت ساخت و متریال دقیقا همان چیزی است که از لکسوس انتظار می‌رود و با یک محصول خوب روبرو خواهید بود.

بخش داخلی  GX460 از امتیاز 10 عدد 7 را به خود اختصاص می‌دهد.

فناوری

انتظار از GX460 بسیار بالا است اما متاسفانه از لحاظ تجهیزات و فناوری‌های نوین، یک خودروی قدیمی بشمار می‌رود چرا که صفحه نمایش ۸ اینچی کیفیت کاملا متوسطی دارد و فاقد امکانات ارتباطی روز دنیا است. این خودرو تنها دو پورت USB دارد و مدل پایه بدون صندلی‌های گرمکن‌دار عرضه شده. شاید بتوان از لحاظ تجهیزات نوین ساده‌ترین آپشن‌ها را در  GX460 یافت که واقعا نا امیدکننده است.

GX460 در بخش فناوری تنها 3 امتیاز دریافت می‌کند.

هندلینگ

شاید بهترین بخش بررسی لکسوس GX460، را بتوان موتور و هندلینگ دانست. لکسوس از یک موتور V8 با حجم ۴.۶ لیتر در این خودرو بهره گرفته که توانایی تولید ۳۰۱ اسب بخار قدرت و ۴۴۶ نیوتون متر گشتاور را دارد و این امکان را مهیا می‌کند تا  GX460 سنگین‌ وزن در زمان ۷.۸ ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، دست یابد. سواری نرم و فرمان‌پذیری عالی را می‌توان از مشخصات دیگر این خودرو دانست. حتی در مانورهای ناگهانی هم  GX460 به خوبی به آسفالت می‌چسبد و عملکرد مطمئنی را از خود نشان می‌دهد.

امتیاز 6.8 از 10 نتیجه بررسی بخش فنی  GX460 است

امکانات ایمنی

لکسوس GX460 در بخش ایمنی نیز یک محصول قدیمی و ناامید کننده است. مدل استاندارد این خودرو فاقد هرگونه سیستم جدید ایمنی مانند خروج از خط و یا ترمز اضطراری بوده و تنها با پرداخت هزینه فراوان این آپشن‌ها در اختیار شما قرار خواهند گرفت.

در این بخش نیز  GX460 از 10 نمره، امتیاز 2 را دریافت می‌کند.

استهلاک و مصرف سوخت

لکسوس GX460 یکی از پر مصرف‌ترین خودروهای جهان است. این خودرو در شهر، ۱۵.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند و در جاده نیز این عدد به ۱۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. خودروهای مشابه GX460 نیز مصرف سوخت بالایی دارند اما کمپانی لکسوس به استفاده از بنزین باکیفیت و با اکتان بالا در این خودرو پافشاری می‌کند که هزینه‌های جانبی خودرو را بالا می‌برد.

 

در این بخش نیز GX460 از ۱۰ امتیاز، نمره ۲.۷ را به خود اختصاص می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.