مکمل بنزین
بررسی

بررسی کامیونت ایسوزو NMR85E

بی تردید، صنعت خودروسازی ژاپن چه در بخش اتومبیل‌های سواری و سبک و چه در بخش اتومبیل تجاری و سنگین، یکی از بهترین صنایع در جهان است. در این رابطه، می‌توان گفت که برندهای موجود در این کشور، همواره در ساخت و عرضه خودروهای با کیفیت در سطح بین المللی مشهور بوده و محصولات تولید شده توسط این شرکت‌ها همیشه از فروش بسیار بالایی برخوردار هستند.

بر این اساس، یکی از شرکت‌های خوش نام این کشور آسیایی که در تولید انواع اتومبیل‌ها (تمرکز بیشتر بر روی خودروهای سنگین و تجاری) معروفیت بسیار بالایی را دارا است، ایسوزو نام دارد. این برند نخستین بار در سال 1916 با نام ایشیکاواجیما تاسیس شد، اما در سال 1934، با مشورهای انجام شده توسط مدیران ارشد این شرکت، سرانجام نام ایسوزو برای ادامه فعالیت این برند برگزیده شد (لازم به ذکر است که در سال 1961، نخستین خودرو تولید شده با برند ایسوزو به نام بلل، به بازار داخلی ژاپن عرضه گردید)

حال اگر بخواهیم به فعالیت این برند ژاپنی در ایران اشاره کنیم، باید بگوییم که ایسوزو در بازار داخلی کشور، با شرکت بهمن دیزل همکاری می‌کند و خودروهای تجاری و سنگین این کمپانی ژاپنی، در خطوط تولید بهمن دیزل مونتاژ و به بازار داخلی ایران عرضه می‌شوند.

 

در این رابطه، حال قصد داریم به بررسی یکی از محصولات حاضر در خطوط تولید بهمن دیزل با نام ایسوزو NMR85E که در واقع یک کامیونت است، بپردازیم و با نگاهی کلی به این خودرو، تمامی موارد پیرامون آن را بیان خواهیم کرد.

1-هدف تولید

در رابطه با هدف تولید این خودر وباید گفت که کامیونت ایسوزو NMR85E در واقع نمونه جدید و بهبود یافته NKR77 است که به جرات می‌توان گفت بهترین کامیونت بازار برای جا به جایی‌های سبک و متوسط در ابعاد کوچک است و می‌تواند نقش مهمی را در جا به جایی‌های شهری و برون شهری برای سازمان‌ها و شرکت‌ها ایفا کند.

2-طراحی ظاهری و داخلی

پیرامون طراحی ظاهری این کامیونت باید بگوییم که ایسوزو NMR85E دارای یک نمای بیرونی مدرن و زیبا است که در این گروه از خودرو مرسوم بوده و تقریبا تمامی مدل‌های موجود در این رده از این نوع طراحی استفاده می‌کنند. همچنین، طراحی جالب چراغ‌های جلو این مدل که به صورت عمودی و بسیار بزرگ است، چهره ای خاص را به ایسوزو NMR85E بخشیده و الگوریتم کلی شیشه جلو و آینه‌های جانبی به صورتی بوده که راننده بتواند بیشترین دید را نسبت به محیط بیرون از خودرو داشته باشد.

در رابطه با طراحی داخلی و کابین این مدل نیز می‌توان گفت که نمای داخلی ایسوزو NMR85E ساده و به دور از هر گونه پیچیدگی خاصی بوده و صندلی راننده و فرمان خودرو در بهترین حالت قرار گرفته‌اند که این موضوع باعث خستگی کمتر راننده در مسیرهای طولانی خواهد شد. همچنین، لازم به ذکر است که کیفیت متریال به کار رفته در ساخت کابین و ادوات این مدل قابل قبول و رضایت بخش بوده و در دید کلی، ایسوزو NMR85E در استفاده دراز مدت، دچار کمترین افت کیفیت اتاق خواهد شد.

3-مشخصات فنی و عملکرد

حال نوبت به بررسی مشخصات فنی و علمکرد این کامیونت خوش ساخت می‌رسد که در این رابطه می‌توان گفت، ایسوزو NMR85E دارای یک پیشرانه چهار سیلندر خطی با حجمی برابر با 2999 سی‌سی بوده که این موتور مجهز به سیستم توربوشارژ و اینترکولر بوده و قادر به تولید قدرتی برابر با 150 اسب بخار و گشتاوری برابر با 382 نیوتن متر است.

گیربکس این کامیونت از نوع MYY5T بوده که به صورت 5 دنده جلو و یک دنده عقب بوده و حداکثر سرعت آن در حدود 125 کیلومتر با احتساب محفظه بارگیری شده اعلام گردیده است. (سیستم کلاچ ایسوزو NMR85E به صورت تک صفحه‌ای خشک با فنر دیافراگمی، هییدرولیک با قطر خارجی 12 اینچ میلی متر است) همچنین، سیستم تعلیق این خودرو فنر تخت چند لایه مجهز به کمک فنر هیدرولیک تلسکوپی دو طرفه بوده و فرمان آن از نوع ساچمه گردان هیدرولیکی است (در ایسوزو NMR85E، شاسی به صورت نردبانی ساخته شده است)

گنجایش باک این کامیونت برابر با 75 لیتز بوده و استاندارد آلایندگی آن یورو 4 است. (وزن این خودرو به صورت خالص برابر با 5200 کیلوگرم است)

4-امکانات رفاهی و ایمنی

در رابطه با امکانات رفاهی و ایمنی کامیونت ایسوزو NMR85E باید بدین صورت بگوییم که این خودرو دارای مواردی همچون فرمان هیدرولیک، سیسم ترمز دو مداره، کاسه‌ای، هیدرولیک، ABS، EBD، ASR، ترمز موتور(خفه کن موتور)، کاتالیست اگزوز، مجهز به سیستم هوشمند ECM، تهویه مطبوع، مکانیزم پنوماتیکی صندلی راننده، کیسه هوای راننده و سرنشین، شیشه بالابربرقی، ریموت کنترل درب‌ها و …. است.

5-قیمت در بازار

پیرامون قیمت کامیونت ایسوزو NMR85E در بازار داخلی کشور باید گفت که این مدل در حال حاضر دارای ارزش قیمتی برابر با 112 الی 115 میلیون است و علاقمندان به خرید این محصول می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی بهمن دیزل، از شرایط فروش متنوع این خودرو مطلع شوند.

6-خدمات پس از فروش و ارزش خرید

سرانجام، به آخرین بخش در بررسی کامیونت ایسوزو NMR85E می‌رسیم که این قسمت مربوط به خدمات پس از فروش و ارزش خرید این خودرو است. در این رابطه، باید گفت که تمامی محصولات ارائه شده توسط بهمن دیزل دارای 36 ماه یا 200 هزار کیلومتر گارانتی هستند و تهیه قطعات یدکی و مصرفی تولیدات این شرکت (ایسوزو) در سرتاسر کشور با توجه به تقاضا بالا مشتریان برای محصولات تولید شده، امری راحت و بدون دردسر است.

همچنین، در رابطه با ارزش خرید کامیونت ایسوزو NMR85E باید بگوییم که با توجه به حضور برخی محصولات چینی در بازار داخلی کشور که دارای کیفیت پایین تری از این خودرو هستند، بی شک انتخاب این محصول با توجه به شرایط متنوع خرید، وجود قطعات مصرفی فراوان در سطح کشور و طول عمر بالا، امری درست از سوی مشتریان قلمداد شده و ارزشمند است.

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. حیف که مثل کامیونتهای دیگرموجود دربازار،کابین خواب واستراحت ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا