مکمل بنزین
گوناگونخبر

کنایه روسیه به آمریکا با لیموزین لوکس پوتین!

زمان زیادی برای توسعه و آزمایش طولانی مدت لیموزین لوکس و متفاوت ولادیمیر پوتین صرف شده و اکنون این خودروی لوکس پس از اتمام تست‌های ویژه خود، بزودی یکی از قدرتمندترین مردان جهان را حمل خواهد کرد.

در همین رابطه وزیر تجارت روسیه؛ دنیس منتوروف در مصاحبه با روزنامه Russia Today درباره لیموزین پوتین گفته است که این خودرو بزودی و در جریان مراسم عمومی آغاز دور جدید ریاست جمهوری پوتین حضور خواهد داشت و به بهترین شکل ممکن رئیس جمهور روسیه را حمل کرده و با راحتی و لوکس بودن خود، سیاست‌های دشمنان غربی را محکوم خواهد کرد.

این خودرو پیش از پایان ماه آوریل به کاخ کرملین تحویل داده شده و پوتین پس از بازدید از آن اعلام کرده است که این خودرو بهترین اتومبیل وی بوده و آن را دوست دارد. البته باید توجه داشت که ظاهرا پوتین شخصا در پروژه ساخت لیموزین اختصاصی خود مشارکت داشته و بارها با نسخه‌های اولیه آن رانندگی کرده است.

درباره مشخصات فنی خودروی لوکس و زرهی رئیس جمهور روسیه اطلاعات زیادی در دست نیست؛ اما ظاهرا قلب تپنده این خودرو یک موتور 4.6 لیتری V8 توربوشارژ است که توان آن به 592 اسب‌بخار رسیده و گشتاور آن 881 نیوتن‌متر خواهد بود. پیشرانه مذکور توسط کمپانی پورشه ساخته شده و برای انتقال نیروی آن به چرخ‌ها از یک گیربکس اتوماتیک 9 سرعته و اختصاصی استفاده شده است. ظاهرا پروژه ساخت و توسعه پیشرانه و مشخصات فنی این خودرو Cortege نام داشته و پورشه و بوش نقش زیادی برای توسعه آن ایفا کرده‌اند.

درباره ویژگی‌های دیگر این خودرو نمی‌توان اظهار نظر کرد؛ اما قطعا همانند لیموزین اختصاصی دونالد ترامپ ویژگی‌هایی همانند سیستم عدم انتقال هوای بیرون به داخل، بسته خون اضافی و پوشش ضخیم زرهی را خواهد داشت. در واقع لیموزین اختصاصی پوتین همانند لیموزین اختصاصی دونالد ترامپ به راحتی در برابر شلیک مستقیم یک موشک مقاومت می‌کند.

به نظر می‌رسد که پروژه ساخت و توسعه لیموزین اختصاصی ریاست جمهوری روسیه، یک طرح برای ایجاد و توسعه کسب‌و‌کارهای تجاری برای ساخت یک خودروی جدید باشد؛ زیرا به نظر می‌رسد که پلتفرم اولیه این خودرو توانایی توسعه بیشتر را داشته و به احتمال زیاد نسخه MPV و SUV آن در آینده‌ای نزدیک رونمایی می‌شوند. در حقیقت این خودرو تنها نمونه مورد استفاده توسط کاخ کرملین نیست و بزودی هزاران اتومبیل جدید و مشابه با لیموزین اختصاصی پوتین تولید شده و پیش از عرضه عمومی در سال 2019؛ توسط ادارات دولتی و سرویس‌های امنیتی روسیه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گفته می‌شود که روس‌ها حدود 119 میلیون دلار برای توسعه و ساخت خودروی جدیدشان سرمایه گذاری کرده‌اند.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. 119 میلیون دلار رو اگه میدادن به سایپا یا ایران خودرو برای تحقیق و توسعه شون، ساینا رو میکردن ساینای سال با آپشن جالیوانی و آینه های بغل راهنمادار و سمند رو میکردن سمند نیوفیس با تغییراتی در رینگ و برف پاک کن و رودری های جدید!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا