مکمل بنزین
گوناگونخبر

تولید اولین شاسی بلند بنتلی آغاز شد! آیا ملکه انگلیس صاحبش است؟

مدتی بود که کمپانی جاه طلب بنتلی با اخباری در مورد تولید اولین SUV خود در صدر محافل خبری حضور داشت. پس از معرفی رسمی این محصول، بالاخره اولین دستگاه از این محصول لوکس و گران قیمت وارد خط تولید شد.

2015-Bentley-Bentayga-3

این محصول که هنوز رنگ نهایی آن مشخص نیست، قرار است تا با حدود 130 ساعت کار دستی تولید شود. در طول فرآیند مونتاژ، خط تولیدهای جدید این کمپانی یعنی فروشگاه و قسمت رنگ آمیزی، سیستم مونتاژ جدید و … با هزینه تقریبی 840 میلیون پوند راه اندازی شده است.

مدیر عامل این کمپانی آقای ولفگانگ دورهایمر در مراسم برگزار شده جهت تولید اولین بنتایگا می‌گوید که این محصول در رقابت با سایر شاسی بلندهای روز بازار از همه لحاظ برتر بوده و در کنار قدرت فنی‌اش، می‌توان آن را لوکس‌ترین SUV دنیا نیز دانست.

هنوز هیچ گزارشی در مورد این که اولین شاسی بلند بنتلی به چه کسی تعلق خواهد گرفت رسما منتشر نشده است؛ اما گزارش‌های پیشین نشان می‌دهد که رئیس این کمپانی با سفری به سمت اسکاتلند محل حضور ملکه الیزابت انگلیس، قصد دارد تا اولین دستگاه را وی تقدیم کند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که این محصول حدود 150 هزار پوند آپشن دارد! اما گزینه‌هایی که هم اکنون می‌توان از آن‌ها نام برد، بهره گیری از یک موتور 6.0 لیتری W12 با سیستم دو گانه توربوشارژ است که می‌تواند حدود 600 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن بر متر گشتاور تولید کند!

مقرون به صرفه ترین نسخه بنتایگا در کشور انگلیس نزدیک به 160.200 پوند قیمت دارد. در آلمان این میزان حدود 208.500 یورو خواهد بود و نهایتا در ایالات متحده این شاسی بلند فوق لوکس 229.100 دلار قیمت دارد.

تصاویر این مراسم را می‌بینیم:

2015-Bentley-Bentayga-1 2015-Bentley-Bentayga-2 2015-Bentley-Bentayga-4 2015-Bentley-Bentayga-5 2015-Bentley-Bentayga-6

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا