مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

بررسی هیوندای i20 اکتیو؛ پرفروش چشم بادامی‌ها برای بازار!

هیوندای i20 یکی از محصولات بسیار پرطرفدار برند کره‌ای برای بازار اروپاست که از فروش بسیار بالایی برخوردار بوده و مدل‌های عرضه شده از این خودرو تابحال توانسته‌اند معرف خوبی از برند هیوندای در این بازار بسیار جذاب باشند. همین موضوع باعث شده است تا هیوندای با معرفی نسل جدید این خودرو با نام هیوندای i20 اکتیو که مدل 2018 این خودرو است، توجه مشتریان اروپایی خود را به این محصول جلب نماید.

هیوندای i20 اکتیو

به گزارش چرخان، هیوندای i20 اکتیو با ظاهری جدید و البته جذاب با آپشن‌ها و فناوری‌های جدید رونمایی شده است. هیوندای سعی داشته است که ضعف‌های موجود در مدل 2018 قبلی خود را با معرفی این مدل جبران کرده و مشتریان ناراضی خود را راضی نگه دارد.

هیوندای i20 جزو خودروهایی است که از سال 2014 وارد بازار خودرو در جهان شده است و نوسانات زیادی را تجربه کرده ولی در مورد مدل جدید این خودرو می‌توان گفت مواردی از جمله فناوری جدید و سبک قابل توجه و ایمنی بالا باعث خواهد شد که نگاه بازار به این خودرو بیش از پیش شود.

هیوندای i20 اکتیو مدل 2018 رونمایی شد
هیوندای i20 اکتیو مدل 2018 رونمایی شد

معمولا تغییرات این چنینی در ظاهر خودرو در اواسط چرخه عرضه خودرو در بین برندهای خودروسازی مرسوم نبوده و امری دشوار به نظر می‌رسد ولی هیوندای با تغییراتی که در هیوندای i20 اکتیو اعمال کرده این موضوع را به کلی به چالش کشیده است. استفاده از جلوپنجره آبشاری چیزی نیست که به این راحتی و آنهم در خودرویی مثل هیوندای i20 اعمال شود. این تغییر به صورت کاملا حرفه‌ای در این خودرو دیده می‌شود و توانسته تفاوت بسیار محسوسی را در مدل فعلی و مدل‌های قبلی ایجاد نماید.

وجود 3 سبک بدنه از جمله سبک‌های کوپه پنج‌در، کوپه سه‌در و تیپ اکتیو (Active) در این مدل از آی20 قابل توجه است. مدل‌های پنج‌در و اکتیو مدل‌هایی از این خودرو هستند که هیوندای بیشترین تغییر را در آنها ایجاد کرده است. تغییرات ایجاد شده در این دو مدل مواردی از جمله تغییرات جلوپنجره، سپر عقب، چراغ‌های عقب خودرو، رینگ‌های جدید و سقف دور رنگ خواهند بود.

از دیگر ویژگی‌های قابل ذکر برای این مدل از هیوندای آی20 آپشن‌هایی است که در 10 رنگ مختلف به مشتریان عرضه می‌شود. در داخل خودرو نیز از تریم‌های آبی رنگ، الگوهای نقطه‌ای قرمز و آبی و نورپردازی ویژه و همچنین استفاده از متریال عالی در جنس صندلی و داشبورد از جمله تغییراتی است که در اکتیو قابل مشاهده است.

پشتیبانی از اپل کارپلی در نمایشگر 7 اینچی این خودرو و همچنین اندروید اتو باعث شده است که مدل جدید این خودرو نسبت به مدل‌های قبلی دارای امکانات سرگرمی بیشتری باشد.

از دیگر موارد قابل ذکر در مدل جدید وجود یک شارژر USB است که در کنسول مرکزی این خودرو قرار داشته که در کنار سایر امکانات تفریحی و سرگرمی، قطعا حس بهتری را نسبت به مدل‌های قبلی خودرو به مشتری منتقل می‌کند.

هیوندای i20 اکتیو در حال حاضر از فناوری ایمنی اختصاصی شرکت هیوندای یعنی اسمارت‌سنس استفاده می‌کند. مواردی که توسط این سیستم ایمنی به راننده ارائه می‌شود، مواردی از جمله:

  • اخطار به راننده در صورت خروج از خط مستقیم جاده
  • دستیار ویژه برای نگهداری خودرو در خط حرکت
  • سیستم ویژه پیشگری از برخورد و تصادف خودرو با خودروی جلویی
  • هشداردهنده حرفه‌ای به راننده

تمامی مدل‌های ارائه شده در این خودرو از یک پیشرانه یک لیتری توربو شارژ استفاده می‌کنند که در مدل 5 دنده دستی توانایی تولید 100 اسب بخار قدرت را دارد.

هیوندای i20 اکتیو مدل 2018 رونمایی شد
هیوندای i20 اکتیو مدل 2018 رونمایی شد

در صورتیکه مشتری بخواهد از جعبه دنده 6 سرعته هیوندای استفاده کند، قدرت این موتور به 118 اسب بخار افزایش خواهد یافت.  هیوندای به مشتریان این خودرو پیشنهاد می‌دهد که برای اولین بار از جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک با دوکلاچ انتخاب کنند که تجربه جدیدی در این خودرو به نظر می‌رسد.

علاقه مندان می‌توانند از مدل‌های کوپه و اکتیو با پیشرانه 1.2 لیتری ساده استفاده کنند که با توجه به اتصال به یک جعبه دنده 5 سرعته توانایی ارائه قدرت 73 و 83 اسب بخار را دارند. البته هیوندای برای این خودرو یک پیشرانه 1.4 لیتری با جعبه دنده دستی 6 سرعته ارائه می‌کند که قابلیت ارائه 100 اسب بخار را دارد.

هیوندای i20 اکتیو مدل 2018 رونمایی شد
هیوندای i20 اکتیو مدل 2018 رونمایی شد

پیرامون قیمت و زمان عرضه این خودرو اطلاعات دقیقی در دست نیست ولی بدیهی است که این مدل می‌بایست طی ماه‌های آتی در بازارهای اروپا به فروش گذاشته شود تا هیوندای به سری بالاتر این خودرو یعنی i20 N برود و این خودروی جدید در خط تولید هیوندای قرار بگیرد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا