مکمل بنزین
گوناگونخبر

بی ام و از مدل تمام برقی iX3 خود رونمایی کرد

طرح مفهومی تمام الکتریکی شاسی‌بلند بی‌ام‌و بانام iX3 در نمایشگاه خودروی 2018 پکن رونمایی شد. این طرح مفهومی برقی که با طراحی آینده‌نگرانه به وجود آمده است، نشان از زبان طراحی جدید این شرکت برای خودروهای سری i خود است.

این طرح مفهومی که بانام iX3 رونمایی شده، درواقع یک مدل تمام الکتریکی از کراس اوور X3 این شرکت بوده و در طراحی آن به‌راحتی می‌توان اصالت خودروهای بی‌ام‌و را در کنار مؤلفه‌های جدید طراحی آن فهمید.

طبق گفته‌های مسئولان این شرکت، خودروی برقی جدید قرار است در سال 2019 به تولید برسد و این شاسی‌بلند تنها یک نماینده از 25 خودروی برقی است که این شرکت آلمانی قرار است تا سال 2025 رونمایی کرده و در کنار آن‌ها 13 خودروی پلاگین هیبرید را نیز به جهانیان معرفی کند.

البته از تفاوتی که این نسخه جدید آلمانی با نسخه مشابه خود یعنی X3 دارد، می‌توان به بهینه‌تر کردن ضریب آیرودینامیک و هم‌چنین جلوپنجره‌ در هم ادغام‌شده اشاره کرد. جلوپنجره‌ای که در جهان، به‌عنوان زبان طراحی مجزا و منحصربه‌فرد شرکت بی‌ام‌و معروف است. در قسمت عقب این شاسی‌بلند نیز شاهد یک اسپویلر کوچک و ظریف هستیم و ازآنجایی‌که خودرو برقی است، هیچ‌گونه قسمتی به‌عنوان اگزوز دیده نمی‌شود.

در مورد قوای محرکه iX3 نیز باید گفت که بنا بر اعلام شرکت بی‌ام‌و، این خودرو از یک موتوربرقی نسل پنجم بهره برده که توانایی تولید 266 اسب بخار قدرت را دارد. همچنین این موتور با باتری‌هایی با ظرفیت خالص 70 کیلووات بر ساعت هماهنگ شده‌اند تا قدرت لازم را برای راننده و سرنشینان فراهم کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا