Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

با ناشناخته ترین خودروهای تویوتا آشنا شوید!

تویوتا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در جهان محسوب می‌شود. این کمپانی ژاپنی در خط تولید خود محصولات زیادی دارد. این برند محصولات کوپه، سدان، هاچ‌بک و SUV روانه بازار می‌کند. با این وجود که با یک شرکت مطرح در صنعت خودروسازی روبه‌رو هستیم، در این مقاله به معرفی 10 خودروی تویوتا که کمتر شناخته‌ شده‌اند می‌پردازیم. در ادامه با چرخان همراه باشید.

خودروی تویوتا اتیوس

برای اولین خودروی تویوتا به سراغ یک محصول اقتصادی می‌رویم. تویوتا اتیوس در دو نسخه سدان و هاچ‌بک در برخی بازارهای آسیایی همانند اندونزی به فروش می‌رسد. علاوه بر کشورهای آسیایی شاهد عرضه این خودروی تویوتا در برخی بازارها در دیگر نقاط جهان همانند آفریقای جنوبی و برزیل هستیم.

در این خودرو از یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر استفاده شده است. قدرت تولیدی توسط این موتور به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این خودروی تویوتا در مقایسه با محصولاتی که این برند ژاپنی برای بازارهای مطرح دنیا همانند ایالات متحده آمریکا در نظر می‌گیرد امکانات بسیار کمتری دارد. با این حال در برخی بازارها این اتومبیل به علت قیمت مناسب خود و همچنین مصرف کم سوخت مورد استقبال خریداران قرار می‌گیرد.

خودروی تویوتا یاریس XP150

یاریس یکی از محصولات کم‌مصرف تویوتا محسوب می‌شود که در بازار آمریکا نیز به فروش می‌رسد. شاید در نگاه اول حضور تویوتا یاریس در این لیست مقداری عجیب به‌ نظر برسد ولی باید گفت که این خودرو در نسخه‌های مختلف به بازار عرضه می‌شود. در برخی بازارها همانند تایلند و آفریقای جنوبی تویوتا یاریس با طراحی تقریبا متفاوتی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

ابعاد خودروی تویوتا یاریس XP150 در مقایسه با دیگر نسخه‌های این اتومبیل بزرگتر است و طراحی آن به تویوتا کرولا شباهت دارد. این محصول ژاپنی در دو نسخه سدان و هاچ‌بک به بازار عرضه می‌شود.

خودروی تویوتا آوانزا

تویوتا در کشورهای جهان سوم و در حال توسعه حضور موفقی دارد و محصولات مناسبی را به فروش می‌رساند. در این کشورها حمل و نقل عمومی از اهمیت بالایی برخوردار است. در همین راستا در کشورهایی مانند اندونزی و آفریقای جنوبی شاهد عرضه خودروی تویوتا آوانزا هستیم که دارای ظرفیت 7 نفر بوده و بیشتر به عنوان تاکسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این خودرو توسط زیرمجموعه تویوتا یعنی دایهاتسو طراحی شده است. در این مینی ون موتور در بخش جلویی قرار گرفته و قدرت تولیدی توسط آن به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. با وجود این سبک طراحی نمی‌توان از تویوتا آوانزا انتظار عملکرد بالایی داشت. این خودرو از سیستم تعلیق نرمی بهره می‌برد تا آسایش مسافران حفظ شود.

خودروی تویوتا هایس

تویوتا هایس که در برخی بازارها با نام تویوتا کوانتوم به فروش می‌رسد یک ون بوده که در ظرفیت‌های مختلف عرضه می‌شود. این خودرو با ارتفاع‌های مختلف و چیدمان‌های متفاوت صندلی به فروش می‌رسد. این خودرو در برخی بازارها همانند آفریقای جنوبی به عنوان یک محصول تجاری توسط شرکت‌های گردشگری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خودروی تویوتا آیگو

تویوتا آیگو یک خودروی شهری کوچک بوده که برای بازارهای اروپایی توسعه یافته است و در این کشورها به فروش می‌رسد. این خودرو حاصل همکاری سه شرکت تویوتا، سیتروئن و پژو است. در نتیجه همکاری این کمپانی‌ها سه خودرو پژو 108، سیتروئن C1 و تویوتا آیگو متولد شدند.

خودروی تویوتا آیگو برای جذب خریداران جوان طراحی شده است. طراحی نسل دوم این خودرو در مقایسه با نسل اول پیشرفت‌های زیادی را تجربه کرده است. در طراحی این خودرو از شخصیت‌های کارتونی ژاپنی الهام گرفته شده است.

خودروی تویوتا کراون مجستا

تویوتا کراون مجستا یک خودروی فول سایز لوکس بوده که از سال 1991 در خط تولید این برند ژاپنی حضور دارد. این محصول به‌صورت انحصاری در بازارهای آسیایی به فروش می‌رسد. تویوتا کراون مجستا توسط پلتفرم لکسوس GS توسعه یافته است با این تفاوت که ابعاد بزرگتری دارد.

این خودرو همانند لکسوس GS و لکسوس LS قدرت خود را توسط یک موتور 8 سیلندر با حجم 4.6 لیتر تامین می‌کند. قدرت تولیدی توسط این موتور در کراون مجستا به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شود.

خودروی تویوتا مارک X

خودروی تویوتا مارک X یک سدان لوکس محسوب می‌شود که برای رفع نیاز برخی خریداران این برند توسعه یافته است. این خودرو از سال 2004 در خط تولید تویوتا حضور دارد. این خودرو براساس پلتفرم لکسوس IS و لکسوس RC توسعه یافته و به تازگی در نسخه‌ای مجهز به گیربکس دستی در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

نسخه استاندارد تویوتا مارک X به موتور 6 سیلندر مجهز شده است. در این نمونه قدرت تولیدی توسط یک گیربکس اتوماتیک به چرخ‌های مارک ایکس منتقل می‌شود.

خودروی تویوتا Harrier

از سال 1997 تا به امروز خودروی تویوتا Harrier در بازار ژاپن به فروش می‌رسد. این خودرو در حقیقت نسخه ژاپنی لکسوس RX محسوب می‌شود. در زمان عرضه این کراس‌اوور در بازار ژاپن، لکسوس RX در این کشور عرضه نمی‌شد. پس از عرضه لکسوس RX در بازار ژاپن خودروی تویوتا Harrier به عنوان یک مدل مجزا و پلتفرم اختصاصی به فروش خود در بازار این کشور ادامه داد.

تویوتا Harrier در نسخه‌های مختلف در ژاپن به فروش می‌رسد. این خودرو دارای موتور 4 سیلندر بوده که در انواع توربوشارژر، تنفس طبیعی و هیبریدی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. تمامی این نسخه‌ها به جعبه دنده CVT مجهز شده‌اند.

خودروی تویوتا آلفارد

تویوتا دارای چندین محصول با طراحی عجیب است که تویوتا آلفارد یکی از آن‌ها محسوب می‌شود. این خودروی ون لوکس در دو نسخه با ظرفیت حمل 7 و یا 8 سرنشین به فروش می‌رسد. در این خودرو از موتورهای 2.4 لیتری و 3.5 لیتری استفاده شده و قدرت تولیدی به چرخ‌های عقب و یا تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شود .بسیاری از افراد با نگاه به طراحی این خودرو آن را تا پایان عمر به یاد خواهند داشت!

خودروی تویوتا راش

تویوتا راش آخرین محصول این برند ژاپنی در این لیست محسوب می‌شود. این خودروی تویوتا در حقیقت دایهاتسو Terios بوده که در برخی بازارها با برند تویوتا به فروش می‌رسد. برای مثال تویوتا در کشور اندونزی یک برند شناخته شده است بنابراین در کشور اندونزی بر روی این خودرو برند تویوتا قرار دارد.

در این خودرو از یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری استفاده شده است. تویوتا راش در دو نسخه روانه بازار می‌شود که در آن‌ها قدرت موتور به چرخ‌های عقب و یا تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شود. این محصول تویوتا از ابعاد کوچک‌تری در مقایسه با تویوتا RAV4 و تویوتا C-HR بهره می‌برد و می‌توان از فورد EcoSport به عنوان رقیب آن یاد کرد.

2 دیدگاه
  1. ناشناس می گوید

    سایتتون عالیه

  2. امیر حسین می گوید

    تویوتا برای خودش توربو نداره برای لکسوس میزنه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.