مکمل بنزین
گوناگونخبر

تصاویر کراس‌اوور جدید کیا KX1 منتشر شد

برند کیا هنوز تصمیم خود برای باقی ماندن در بازار ایران را اعلام نکرده ولی به احتمال زیاد این برند در بازار ایران باقی می‌ماند. از سوی دیگر این برند در میان شهروندان چینی طرفداران زیادی دارد. به تازگی تصاویر جدیدی از کراس‌اوور جدید در سایز کوچک با اسم کیا KX1 برای بازار چین منتشر شده است که در بازار دیگر کشورهای جهان با نام کیا استونیک معروف است.

در واقع نامگذاری خودروهای کیا در بازار چین بر اساس حرف K است که با اسم‌های K2 ،K3 ،K4 ،KX Cross ،KX5 و KX7 شناخته شده‌اند. این کراس‌اوور جدید کیا KX1 توسط گروه دانگ‌فنگ – یوادا و کیا ساخته شده شده است و قرار است از اوایل شهریور ماه وارد بازار خودروهای چین شود. این کراس‌اوور زیبا مجهز به پیشرانه ۱.۴ لیتر توربو با قدرت خروجی ۱۰۰ اسب بخار است که در وهله اول زیاد برای یک ماشین کرا‌س‌اوور قوی به‌نظر نمی‌رسد. به علاوه این پیشرانه می‌تواند به جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک یا دستی متصل شود.

قیمت این خودرو به احتمال زیاد ۱۰ هزار الی ۱۳ هزار دلار خواهد بود و در واقع هزینه خرید آن با مدل کیا KX Cross مشابه خواهد بود. البته این کراس‌اوور جایگزینی برای مدل KX Cross نخواهد بود و هر دو مدل در بازار خودروهای چینی خرید و فروش خواهند شد. به نظر می‌رسد برند کره‌ای کیا می‌خواهد با تولید و ساخت مدل‌های بیشتر سهم بزرگی از بازار پرفروش چین را بدست آورد. نظر شما درباره این خودروی جدید چیست؟ آیا می‌توان انتظار داشت این کراس‌اوور را در بازار کشورمان ببینیم؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. …هر دو مدل در بازار خودروهای چینی خرید و فروش خواهند شد.
    وقتی میگید بازار خودروهای چینی یعنی این خودرو یک خودروی چینی هست که این اشتباه می باشد

    درستش میشه این
    …هر دو مدل در بازار خودروهای چین خرید و فروش خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا