مکمل بنزین
خبرداخلی

معاملات بازار خودروهای خارجی به پایان سلام می‌کند؟

ممنوعیت واردات خودروهای خارجی در کنار بلبشوی بازار ارز باعث شده تا عملا بازار این خودروها که ماه‌هاست دچار مشکل شده، به یک کمای عمیق فرو برود. وزارت صنعت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به طور کلی هیچ خودروی خارجی وارد کشور نشده و بسیاری از قراردادهای پیش فروش دچار ابهام شدند.

به گزارش چرخان، سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودروی تهران در مصاحبه‌ای پیرامون واردات خودروهای خارجی و قانون جدید این حوزه گفت: تیرماه سال گذشته بخشنامه ممنوعیت ثبت سفارش برای خودروهای خارجی اعلام شد و این اطلاعیه منجر به کاهش واردات خودرو به کشور شد. از سال گذشته واردات چندانی صورت نگرفته و بازار دچار گرانی شده و نمایندگی‌های خودرو از سود سرشاری برخوردار شدند.

تعرفه واردات خودروهای خارجیوی در ادامه افزود: در حالی که در هفته گذشته بازار خودروهای خارجی آرام شده بود و معاملات تا حدودی با ثبات انجام می‌شد، با ابلاغ ممنوعیت واردات دوباره تلاطم به این بازار برگشت و بسیاری از معاملات بهم خورد. شرکت‌های نمایندگی خودروهای وارداتی، محصولاتشان را با عنوان پیش فروش و با قیمت‌های دلخواه انجام می‌دهند که صرفا سود آنها را افزایش داده و بازار را بهم می‌ریزد.

موتمنی در ادامه گفت: خودروهای خارجی در حال حاضر قیمت مشخصی ندارند و دارندگان این خودروها صرفا به صورت سلیقه‌ای اقدام به قیمت‌گذاری می‌کنند. یکی از دلایل این اتفاق، کمیاب شدن این خودروها در بازار است که باعث شده تا تقاضا با عرضه کمی روبرو شود.

خودروهای خارجیرئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تهران در ادامه با اشاره به بازار خودروهای داخلی گفت: بازار خودروهای داخلی نیز متاثر از بازار خودروهای خارجی بوده و با افزایش قیمت در این بازار، خودروهای داخلی نیز گران شدند. این گرانی قیمت اما با قفل شدن بازار به دلیل عدم تعادل عرضه و تقاضا روبرو شده است. این بازار از دیروز دچار گرانی شده است و قطعا دلیل این اتفاق، عدم تامین خودروهای داخلی توسط خودروسازان است که در صورت عرضه مناسب، این اتفاق رخ نمی‌داد.

خودروی خارجیموتمنی در ادامه به راهکار مناسب رفع این مشکل اشاره کرد و گفت: بهترین کار بازگشت به سیاست‌های سال 90 است که خودروها با پلاک فروخته می‌شدند و دلالان امکان سو استفاده از کارتکس‌ها را نداشتند. در حال حاضر فروش کارتکسی باعث ایجاد سودجویی‌هایی شده که در صورت پلاک شدن خودرو این اتفاق رخ نمی‌دهد.یکی از دلایل ایجاد این بازار، عدم ثبت نام مشتریان و مصرف کنندگان در سامانه خودروسازان و اقدام به تامین خودروی مورد نیازشان از بازار است که در صورت عرضه مناسب خودرو توسط خودروسازان این اتفاق رخ نمی‌دهد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا