مکمل بنزین
گوناگونخبر

رونمایی از پانزدهمین نسل تویوتا کراون ژاپنی!

بعد از رونمایی پرچم‌دار تویوتا Century، حالا نوبت به نمایش درآوردن سدان لوکس تویوتا کراون برای بازار ژاپن است. کانسپت نسل جدید کراون برای اولین بار سال پیش در معرض دید عموم قرار گرفت. مهندسان تویوتا اعلام کرده‌اند که پانزدهمین نسل از کراون اولین مدل خودروی ارتباطی است که مجهز به مدل ارتباطی داده (DCM) شده است.

تویوتا کراون جدید بر پایه پلتفرم TNGA طراحی و ساخته شده است و در آزمایشات پیست نوربرگرینگ نیز شرکت داده شده و توانسته نتایج خوبی را کسب کند. در این آزمایشات کارشناسان خودرو هندلینگ و کارکرد رانندگی را عالی توصیف کرده‌اند و پایداری این خودرو در تمامی حالت‌های رانندگی منحصر به فرد گزارش شده است.

این مدل جدید کمی از نسل‌های قبلی خود ابعاد کشیده‌تری دارد، برای مثال نسخه سال ۲۰۱۲ میلادی درازای ۴۱۹۰ میلی‌متری داشت ولی مدل جدید ۴۸۸۵ میلی‌متر درازی دارد که حدود ۷ سانتی‌متر کشیده‌تر است و از این جهت هم محور بین چرخ‌ها کمی بزرگتر شده است. در نتیجه با داشتن ابعاد بزرگتر سرنشینان فضای بیشتری را در خودرو خواهند داشت.

مسئولان تویوتا یکی از ویژگیهای منحصر به فرد و خاص این خودرو را طراحی داخل کابین معرفی کرده‌اند که از بهترین مواد باکیفیت در ساخت داخل کابین، صندلی‌ها، داشبورد و… ساخته شده است. در داخل این خودرو نیز یک صفحه نمایش ۸ اینچی در وسط کنسول قرار گرفته که بر روی آن نمایشگر ۷ اینچی تعبیه شده که اطلاعات آب و هوا را نشان می‌دهد و کارایی سیستم صوتی را برعهده دارد.

از سوی دیگر مهندسان تویوتا معتقدند پلتفرم TNGA با توجه به ویژگیهای طراحی توانسته ساختار کابین آرامی را برای سرنشینان فراهم کند. همچنین نصب پیشرانه نیز ارتفاع کمی از زمین دارد و این امر باعث کاهش جاذبه گرانشی می‌شود و سر و صدای موتور را در سرعت‌های بالا می‌گیرد.

تویوتا کراون جدید با سه پیشرانه متفاوت وارد بازار ژاپن خواهد شد که اولین نسخه از پیشرانه‌ها ۲.۰ لیتری توربو با قدرت ۲۴۵ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن متری است و دو نسخه دیگر هیبریدی هستند و به ترتیب ۲.۵ و ۳.۵ لیتر گنجایش پیشرانه‌هایشان است و با اتصال به یک موتور الکتریکی می‌توانند معادل ۲۲۶ و ۳۵۹ اسب بخار قدرت خروجی داشته باشند. از ماه آینده شهروندان ژاپنی می‌توانند این خودرو را در بازار خریداری کنند ولی باید متذکر شد که تنها ۴۵۰۰ دستگاه از پانزدهمین نسل از تویوتا کراون ساخته خواهد شد.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا