مکمل بنزین
گوناگونخبر

لکسوس خودرویی با قیمت زیر ۳۰ هزار دلار تولید نمی‌کند!

در گذشته برندهای مشهور در جهان مانند آئودی و مرسدس بنز خودروهای لوکسی با قیمت زیر ۳۰ هزار دلار مانند مدل‌های A3 یا CLA را وارد بازار جهانی می‌کردند ولی به نظر می‌رسد خودروسازی لکسوس تصمیم دارد که این استراتژی را دنبال نکند.

در مصاحبه خبری وب‌سایت Wards Auto با جف براکن، مدیر بخش لکسوس در آمریکای شمالی انجام داده این خبر نیز تایید شده است ولی به احتمال زیاد این برند خودروسازی می‌تواند خودرویی الکتریکی زیر ۳۰ هزار دلاریی را به بازار عرضه کند. مسئولات لکسوس معتقدند چون لکسوس برندی از شاخه تویوتا هست نمی‌تواند وسایل نقلیه لوکس خود را زیر ۳۰ هزار دلار عرضه کند ولی تویوتا با مدل‌های مختلف و باکیفیت می‌تواند این جای خالی را پرکند. به علاوه با افزایش شدید رقابت میان خودروسازان لوکس دنیا، لکسوس تصمیم ندارد که ارزش محصولات خود را با پایین آوردن قیمت با کیفیت پایین‌تری ارائه دهد.

در حال حاضر مدل UX یکی از ارزان‌ترین محصولات لکسوس در بازار جهانی است که سال گذشته حدود ۳۵ هزار دلار معامله می‌شد. این کراس‌اوور کوچک می‌تواند جای خالی میان دو مدل RX و LQ را پرکند و مشتریان خاص خود را داشته باشد. در سال گذشته کانسپت LF-1 Limitless این مدل در نمایشگاه بین‌المللی خودرو دیترویت به نمایش درآمد و توانست تحسین کارشناسان را به خود وادارد.

2018.02.20

البته باید اعلام کنیم که تعداد مدل‌های تیپ سدان لکسوس نسبت به شاسی‌بلندها بسیار کم است که این ممکن است زنگ خطری برای این برند لوکس خودروسازی باشد. البته این کمپانی تایید کرده که به زودی مدل‌های جدید سدان ES را به بازار عرضه می‌کند و احتمال دارد با افزایش درخواست‌های خرید خودروهای برقی مدل‌های جدید برقی را نیز تولید کند و حتی با قیمت‌های منصفانه‌ای آنها را به بازار عرضه کند. امروزه لکسوس ۶ مدل هیبریدی شامل کراس‌اوورهای NX و RX، سدان‌های ES، GS و LS و خودروی اسپرت LC را تولید می‌کند ولی به احتمال زیاد در آینده نزدیک ساخت خودروی تمام برقی توسط این کمپانی دور از انتظار نیست.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا