مکمل بنزین
خبرداخلی

آیا با لغو برجام خدمات گارانتی خودروهای خارجی برقرار خواهد بود؟

بازار خودروهای خارجی در حالی دچار نوسان شده و افزایش قیمت دوبرابری را شاهد است که بسیاری از مردم نگران پشتیبانی و خدماتی هستند که می‌بایست توسط واردکنندگان دریافت نمایند ولی با قطع ارتباط بسیاری از شرکت‌های خارجی این موضوع به یک دغدغه بزرگ برای آنها تبدیل شده است که این سوال در ذهن مردم است که در صورت لغو برجام آیا خدمات گارانتی خودروسازان خارجی ادامه خواهد داشت؟

به گزارش چرخان، فرهاد احتشام‌زاد رییس انجمن واردکنندگان خودرو در مصاحبه‌ای پیرامون این موضوع گفت: واردات خودروهای خارجی ممنوع شده ولی شرکت‌های واردکننده این خودروها می‌بایست تا 10 سال به مشتریان خود خدمات پشتیبانی ارائه کنند و در صورت تخلف با آنها برخورد خواهد شد.

بی کیفیت‌ترین و با کیفیت‌ترین خودروهای سال 97 خودروهای داخلیوی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تعدیل نیروی اعلامی بسیاری از شرکت‌های واردکننده به دلیل ممنوعیت واردات به کاهش ارائه خدمات گارانتی آنها منجر خواهدشد یا خیر گفت: این اظهار نظر دقیق نیست و شرکت‌های واردکننده خودروهای خارجی می‌بایست ده سال پیش از فروش آخرین خودروی خود به مشتریان خدمات پشتیبانی ارائه نمایند. ما این موضوع را تضمین می‌کنیم و آنها را موظف به این کار می‌نماییم.

وی در ادامه گفت: حدود 15000 نفر در شرکت‌های واردکننده خودروهای خارجی فعال هستند که از این تعداد چیزی در حدود 7 هزار نفر در بخش فروش فعال هستند و بخشی در قسمت پشتیبانی و بخش دیگر در بخش خدمات واردات که در صورت ادامه‌دار شدن ممنوعیت واردات، احتمال بیکاری این بخش‌ها وجود دارد. در صورتی که هر کدام از افراد دارای میانگین 3 نفر خانواده باشند، چیزی در حدود 21 هزار نفر حداقل در خطر بحران بیکاری خواهند بود.

وی افزود: متاسفانه تصمیم گیری‌ها در رابطه با ممنوعیت واردات خودروهای خارجی در پشت درهای بسته صورت می‌گیرد و هماهنگی با نهادهایی مثل ما انجام نمی‌شود. ما نمی‌دانیم تکلیف واردات چه خواهد شد و چه آینده‌ای در انتظار ماست. در حالی که تا چند وقت دیگر طبق اعلام آمریکا تحت تحریم خودرویی قرار خواهیم گرفت، تصمیم ممنوعیت واردات به نوعی خود تحریمی است که نباید رخ می‌داد و در حال حاضر این وضعیت نیز به خاطر تصمیمی است که گرفته شده است.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا