مکمل بنزین
خبرداخلی

بیمه مرکزی: سرمایه بیمه بدنه خودرو را افزایش دهید!

نوسانات بازار خودرو علی‌الخصوص بازار خودروهای خارجی باعث شده تا قیمت اتومبیل‌هایی که تا چند ماه گذشته در حوالی 200 تا 300 میلیون تومان نوسان می‌کرد، حالا به بالای 400 میلیون تومان افزایش پیدا کند و با توجه به قانون پرداخت خسارات خودروهای لوکس و همچنین عدم خسارت بیشتر برای صاحبان این خودروها، بیمه مرکزی نسبت به افزایش سقف بیمه بدنه هشدار داد.

به گزارش چرخان، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای خطاب به تمامی خریداران بیمه بدنه از تمامی شرکت‌های بیمه‌ای اعلام کرد که به منظور از بین بردن ریسک و کاهش ضررهای احتمالی از بابت افزایش ارزش خودرو و عدم تناسب آن با سرمایه بیمه بدنه، هر چه سریع‌تر نسبت به افزایش این سقف اقدام شود.

طبق قانون ماده 10 بیمه مرکزی، در صورتی که خودروی شما 400 میلیون تومان ارزش داشته باشد و شما با سرمایه 200 میلیون تومان یا 600 میلیون تومان بیمه کرده باشید، شرکت بیمه موظف به پرداخت سقف بیمه نامه تا حداکثر ارزش واقعی جنس بیمه شده خواهد بود که البته اصولا با توجه به هزینه‌های بیمه مورد دوم به ندرت دیده می‌شود ولی در حال حاضر اکثر صاحبان خودروی های خارجی با قیمت قبلی خودرو اقدام به اخذ بیمه بدنه کرده‌اند که بدیهی است در صورت حادثه، صرفا تا سقف تعیین شده قادر به دریافت خسارت خواهند بود.

مشتریان شرکت‌های مختلف برای اخذ الحاقیه بیمه به نمایندگی‌های شرکت بیمه خود مراجعه کرده و با پرداخت مابه‌التفاوت اعلامی نسبت به دریافت برگه الحاقیه اقدام نمایند.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا