مکمل بنزین
خبرداخلی

تولید خودروهای داخلی در اوج تقاضا نزولی شد! + جزئیات


تولید خودروهای داخلی درحالی وارد چهارمین ماه خود شده است که آمارهای منتشر شده از خردادماه نشان می‌دهد که برخلاف افزایش تقاضای صورت گرفته در این بخش، تولید خودروسازان کاهش یافته و همین اتفاق منجر به افزایش قیمت شدید خودروهای داخلی در بازار آزاد شده است.

به گزارش چرخان، در حالیکه تولید خودرو در ماه‌های گذشته روند رو به رشدی به خود گرفته بود و خودروسازان به شدت روی تولید خود متمرکز بودند، اما این روند در خردادماه متوقف شده و نه تنها افزایشی را شاهد نیستیم بلکه کاهش تولید در این بخش ثبت شده است.

خودروسازان ایران‌خودرو و سایپا شرکت برتر استانداردهای 85 گانه خودروهای داخلی قیمت خودروها خودروهای داخلیطبق آمارهای اعلام شده از سوی وزارت صنعت، کاهش تولید در خردادماه به میزان 19.6 درصد بوده که رقم بسیار بالایی به نسبت کل تولیدات صنعت خودرو محسوب می‌گردد. تولید خودروهای داخلی در حالی که در خردادماه سال گذشته بیش از 134 هزار عدد گزارش شده بود، در خردادماه سال جاری به 108 هزار دستگاه کاهش یافته است.

در بین خودروهای تولید شده، خودروهای سواری به میزان 20.4 درصد کاهش تولید را تجربه کرده‌اند که کل تولید آنها به 101 هزار دستگاه رسیده است. تولید ون که معمولا جزو تولیدات اندک خودروسازی کشور است از 114 دستگاه سال گذشته به 92 دستگاه رسیده است.

تولید وانت نیز در خردادماه سال جاری کاهش حدود 15 درصدی را تجربه کرده است و به 4467 دستگاه تولید روزانه کاهش یافته است. اما در این بین تولید انواع مینی بوس و میدل باس برخلاف سایر تولیدات داخلی از 83 مورد به 208 دستگاه رسیده است که رشد بالای 150 درصدی را ثبت نموده است.

تولید اتوبوس‌های داخلی نیز شاهد کاهش بیش از 40 درصدی تولید بوده است و بر همین اساس تولید 141 دستگاه در خردادماه سال گذشته به 76 دستگاه در خردادماه سال جاری کاهش یافته است.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا