مکمل بنزین
خبر

آیا حاضر هستید برای یک ایسوزو، ۵۲ هزار دلار هزینه کنید؟

معمولا خودروهای ایسوزو، مدرن نیستند و عقب‌تر از سایر برندها حرکت می‌کنند اما خود این کمپانی نمی‌خواهد پا پس بکشد و به تولید خودروهای خود آن هم با قیمت نچندان کم ادامه می‌دهد. شاسی‌بلند MU-X LS-U، به‌نوعی همان پیکاپ ایسوزو است که کمی تغییرات در بدنه و سایر بخش‌های آن اضافه شده است.

بدون شک رقیب این شاسی‌بلند نچندان کوچک ایسوزو، کراس‌اوورهای چینی خواهند بود اما مزیت دو دیفرانسیل بودن را نمی‌توان در چینی‌های زیادی دید. ظاهر MU-X LS-U با بدنه عضلانی و بخش‌های کرومی، خوب از آب درآمده اما عاری از عیب نیست چرا که نمای جانبی با پنجره‌های کوچک، ناقص به‌نظر می‌رسد. چراغ‌های بزرگ عقب با نمای جلویی هماهنگ هستند و به‌نوعی ایسوزو از سبک و سیاق ژاپنی‌ها در طراحی خود بهره گرفته و این را می‌توان کاملا واضح در بخش‌هایی نظیر  برجستگی‌های بالای لاستیک‌ها دید.

در داخل کابین از لحاظ تجهیزات چیز هیجان‌انگیزی وجود ندارد و شما با سیستم تهویه اتوماتیک، خروجی های تهویه اضافی برای هر سه ردیف صندلی و سیستم سرگرمی 8.0 اینچ با ناوبری ماهواره‌ای روبرو خواهید شد. ناگفته نماند که مدل کم آپشن‌تر نیز وجود دارد و نمی‌دانیم ایسوزو در مدل پایه چه‌چیزی برای عرضه آماده کرده که بتواند نظر مشتریان را جلب کند.

در زیر کاپوت، MU-X موتور 3.0 لیتری توربو دیزلی چهار سیلندر با قدرت 130 کیلووات قدرت در 3600 دور در دقیقه و 430 نیوتن‌متر گشتاور بین 2000 و 2200 دور در دقیقه، قرار داده شده است. این موتور برای یک شاسی‌بلند با این ابعاد چندان قوی نیست و ویژگی‌های آفرود خوبی را برای شاسی‌بلند تمام چرخ متحرک فراهم نمی‌کند. سر صدای موتور نیز از حالت لذت بخش به حالت آزاردهنده تبدیل شده و شما به هیچ وجه آن را دوست نخواهید داشت.

دسترسی به سه ردیف صندلی، آسان و راحت است و با یک اهرم صندلی‌ها جابجا می‌شوند تا شما بتوانید در ردیف آخر مستقر شوید. ایسوزو برای شاسی‌بلند خود که برای ما اصلا جذابیت نداشت، قیمتی بین ۴۵ الی ۵۲ هزار دلار استرالیا را در نظر گرفته، که رقبای بهتر زیادی هستند که شما می‌توانید آنها را انتخاب کنید.


علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا