مکمل بنزین
خبر

پلتفرم جدید جیلی معرفی شد

سازنده چینی جیلی، که مالک ولوو و Lynk & Co است، یک پلتفرم جدید ماژولار برای اتومبیل‌های کلاس Polo خود معرفی کرد. جیلی می‌گوید BMA نتیجه چهار سال مطالعه و فعالیت حدود 100 کارشناس پلت فرم ماژولار از 20 کشور جهان است.

همچنین گزارش شده که بیشتر این کارها در مرکز تحقیق و توسعه شرکت در خلیج Hangzhou انجام شده است. این شرکت می‌گوید این پلت فرم می‌تواند برای هر نوع وسیله نقلیه از سدان تا کراس‌اوور بکار گرفته شود. همچنین به نوعی طراحی شده تا با موتورهای توربو دیزلی 1.0 و 1.5 لیتر، موتور بنزینی 1.4 لیتری توربوشارژ و همچنین پلاگین‌های هیبریدی کار کند.

BMA می‌تواند برای وسایل نقلیه با فاصله محوری بین 2550 و 2700 میلی‌متر استفاده شود، در حالی که عرض نیز می‌تواند بین 1600 و 1700 میلی‌متر باشد. رانندگی مستقل سطح 2 نیز یکی دیگر از قابلیت‌های این پلتفرم است که برای رسیدن به رتبه بندی ایمنی پنج ستاره در اروپا طراحی شده و از 70 درصد فولاد با مقاومت بالا در آن بهره گرفته شده است.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا