Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

نگاهی به امکانات لوکس و خیره کننده رولزرویس رایس 2018!

خودروهای لوکس همیشه مزیت‌های بسیاری را نسبت به خودروهای معمولی و حتی سوپر اسپورت دیگر داشته و همین مزیت‌هاست که لقب لوکس را به آن‌ها بخشیده است. رولزرویس نیز از این قانون مستثنا نیست.

هنگامی‌که به طراحی خارجی یک خودروی رولزرویس نگاهی می‌اندازیم، درست مانند تماشای یک قطعه یخ بزرگ کنده‌شده از قطب و یا یک جعبه بزرگی است که چندان دارای پیچیدگی‌های مدرن طراحی امروزی نیست؛ اما آنچه یک رولزرویس را از بقیه خودروهای دنیا جدا می‌کند، طراحی داخل کابین آن است.

رولزرویس رایس (Wraith) خودروی کوپه فوق لوکسی بوده که با طراحی عقبی فست بک (Fastback) خود، نمای زیبایی علاوه بر کابین، در ظاهر خودنیز گرفته است. در این مطلب قصد داریم 10 مورد از لوکس‌ترین امکانات این خودروی خاص بریتانیایی باقیمت فضایی 401,925 دلار را به شما عزیزان معرف نماییم.

 درب‌ها به شیوه‌ای متفاوت باز می شوند

درب‌های رایس همان‌طوری که در تصویر مشاهده می‌کنید، درست مخالف تمامی خودروهای معمولی دیگر، از قسمت عقبی لولا شده‌اند. طرحی که فقط به خاطر خاص بودن این خودرو نبوده و یک دلیل مهم دیگر آن، راحت‌تر وارد شدن به خودرو به این شیوه است؛ به‌طوری‌که سرنشین یا راننده بین درب و صندلی گیر نکرده و با فضای بیشتری داخل خودرو می‌شود؛ اما سختی این نوع درب‌ها بسته شدن آن از داخل خودرو است که دست سرنشین به آن نمی‌رسد. به همین دلیل، رولزرویس یک دکمه مخصوص بسته شدن درب‌ها را از داخل برای راننده و سرنشینان، تعبیه کرده است.

در قسمت سقف داخلی کابین، ستاره‌های مصنوعی مشاهده می‌شوند

این مورد یکی از حق انتخاب‌های مشتری بوده که در صورت تمایل شخص خریدار و سفارش آن، گروه خیاطی رولزرویس تعداد 1,340 چراغ فیبر-اپتیکی مجزا را برای سقف چرمی خودرو دوخته تا از داخل شبیه آسمان زیبای شب به نظر بیاید؛ اما شاید بپرسید که باوجود سقف پانوراما، شخص می‌تواند از ستاره‌های واقعی آسمان شب لذت ببرد؛ اما دلیل رولزرویس، شخصی‌سازی این آسمان برای راننده و سرنشین و همچنین شعار «به‌این‌علت که توانایی‌اش راداریم» نیز است.

نماد زیبای روی کاپوت، از خودش محافظت می‌کند

نمادی که روی تمامی خودروهای رولزرویس بوده و باعث جذابیت هرچه بیشتر قسمت جلویی آن‌ها می‌شود؛ اما اگر کسی قصد دزدیدن یکی از آن‌ها را داشته باشد، چه اتفاقی می‌افتد؟ باید گفت زمانی که خودروی رایس خاموش شده و درب‌ها نیز قفل می‌شوند، این نماد به زیر کاپوت رفته و یک درب محافظ نیز روی آن را می‌پوشاند. زمانی هم که خودرو دوباره روشن شود، دوباره به سر جایش بر خواهد گشت؛ اما اگر خودرو روشن باشد و کسی قصد دزدیدن آن را داشته باشد، با نزدیک کردن دستش به آن، این نماد با سرعت غیرمنتظره‌ای به داخل کاپوت رفته و ناپدید می‌شود.

موتور V12 باقدرت 624 اسب بخار

یک مؤلفه مهم دیگر از یک خودروی فوق لوکس همان قلب تپنده 6.6 لیتری با توربو دوقلویی است که با استفاده از 12 سیلندر (V12) خود، 624 اسب بخار قدرت را به زیر پای راننده منتقل کرده و در عرض تنها 4.4 ثانیه به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. زمانی که تنها 0.7 ثانیه کندتر از مدل جدید شورلت کوروت بوده و با وزن زیاد 2,360 کیلوگرمی آن، عدد بسیار عالی و قابل قبولی به نظر می‌رسد.

کل سیستم صفحه‌نمایش داخل داشبورد پنهان می‌شود

در مدل رایس رولزرویس، یک صفحه‌نمایش 10.25 اینچی برای مکان‌یابی، موزیک و کلیه کارهای معمول دیگر تعبیه‌شده است. صفحه‌نمایش و سامانه پیشرفته‌ای که اگر راننده مایل به دیدن آن نباشد، به داخل داشبورد چرخیده و روی آن با چوبی با طرح بسیار زیبا پوشیده خواهد شد.

چترها در قسمت داخلی درب‌ها جاسازی می‌شوند

یکی از خلاقانه‌ترین امکانات رولزرویس رایس 2018، مکانی است که برای چتر در قسمت درب‌ها تعبیه‌شده و راننده و سرنشینان می‌توانند به‌محض باز کردن درب خودرو و خارج شدن از آن، این چترها را برداشته و استفاده نمایند. برای این کار کافی است دکمه‌ای را فشار دهند تا چتر از داخل مکان مشخص خود بیرون بیاید.

طرح روی چوب داشبورد، با زاویه بسیار دقیقی ایجادشده است

بسیاری از خودروهای لوکس، در قسمت داشبورد کابین خود، از طرح چوب استفاده می‌کنند؛ اما در رایس این داشبورد واقعا چوب بوده و از جنس پلاستیک با طرح چوب نیست. طرحی که نه‌تنها چوب واقعی و باکیفیت بوده، بلکه در قسمت‌های زیادی از داخل کابین خودرو نیز به‌کاررفته است. جالب است بدانید که طرح روی چوب این داشبورد، با زاویه دقیق 55 درجه ایجاد و طراحی‌شده است.

منبع AUTOBYTEL
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.