مکمل بنزین
خبرداخلی

ترفند خودروسازان برای بالا بردن قیمت خودرو چیست؟

خودروسازان معمولا در بحبوحه‌های حساس اقتصاد کشور به جای پرداختن به ارتقا کیفیت محصولاتشان معمولا تمام فکرشان را روی روش‌های افزایش قیمت خودرو می‌گذارند و این اتفاق عملا در بزنگاه‌های مهم اقتصاد کشور رخ داده است. تحریم‌های سال 91 و تحریم‌های فعلی در سال 97 از جمله نمونه‌های بارز این تصمیم عجیب خودروسازان برای بالا بردن قیمت خودرو است.

به گزارش چرخان، قیمت خودرو به زودی و برای بار دوم در سال 97 افزایش پیدا خواهد کرد و خودروسازی کشور از این اتفاق ناگزیر است و پیش فروش‌های رنگارنگ خودروسازان با قیمت‌های غیرقطعی نیز نشان از تلاش شبانه روزی آنها برای افزایش قیمت دارد چرا که خودروسازان به جای دریافت پول کامل خودرو و فروش به صورت فوری و قطعی، پیش فروش‌های با قیمت نزدیک به قیمت رسمی فعلی دارند که نشان از برنامه‌های آنها برای آینده دارد.

یکی از فعالان بازار خودرو پیرامون ترفند خودروسازان برای افزایش قیمت خودو در بازار گفت: یکی از ترفندهای همیشگی و نخ نما شده خودروسازان برای بالا بردن قیمت‌ها کاهش عرضه است که با این کار سمت تقاضا را تشنه نگه می‌دارند و دست دلالان را برای بازی با قیمت خودرو باز می‌کنند و بدین ترتیب همه چیز برای بالا رفتن قیمت خودرو در کشور آماده می‌شود چرا که به راحتی قیمت 30 میلیون تومان برای پراید 32 میلیون تومانی توجیه پذیر خواهد شد و یا پژو 206 ایران‌خودروی 45 میلیون تومانی در مقابل قیمت بازار 53 میلیون تومانی توجیه پذیر است.

وی در ادامه افزود: خودروسازان در حال حاضر به صورت قطره چکانی خودرو می‌فروشند و با این ترفند هم اتهام احتکار را از خود برمی‌دارند و هم اینکه بازار و تقاضا را تشنه نگه می‌دارند تا همه چیز برای رسیدن به هدفشان آماده باشد. متاسفانه بازار خودروهای داخلی به شدت متلاطم بوده و قیمت خودرو به صورت نجومی بالا رفته و وضعیت فعلی حاصل می‌شود.

قیمت خودرواین کارشناس و فعال بازار خودرو در ادامه گفت: بازار خودروهای وارداتی به شدت تحت نظارت نهادهای دولتی است و تمام شرایط فعلی منجر به ثبات و آرامشی شده است که صرفا به دلیل نبود تقاضا و وجود تعداد زیادی خودروی خارجی است که مشتری ندارند.

وی در پایان گفت: بازار خودروهای داخلی نیز به شرط نظارت درست ثبات پذیر است و این نظارت با اولویت خودروسازان می‌تواند منجر به متعادل شدن بازار شود. به نظر می‌رسد که با مصوبه هفته گذشته مجلس مبنی بر کنار رفتن شورای رقابت برای قیمت گذاری خودروهای زیر 45 میلیون تومان، این بازار نیز به ثبات خواهد رسید و قیمت‌ها بر اساس عرضه و تقاضا تنظیم می‌شود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا