مکمل بنزین
خبرداخلی

قیمت هر کیلو پراید، تیبا و سمند EF7 چقدر می‌شود؟

قیمت پراید به قدری بالا رفته است که شاید برای خیلی از مردم دسترسی به این خودروی بی کیفیت داخلی به یک آرزوی دست نیافتنی تبدیل شده است و این خودرو که روزگاری با قیمت‌های 5 تا 7 میلیون تومان تولید و به مشتریان فروخته می‌شد، در حال حاضر با قیمت 40 میلیون تومان در حال خرید و فروش است و طنزهای مختلفی نیز با این موضوع نوشته و منتشر می‌شود. این نوع محاسبه قیمت برای پراید و تیبا و سمند نتایج جالبی به همراه دارد که در ادامه می‌بینید.

به گزارش چرخان، پراید در حال حاضر در بازار تهران با قیمت‌های 40 تا 42 میلیون تومان معامله می‌شود که البته این قیمت برای مدل 111 این خودرو بوده و سایر مدل‌ها با قیمت‌های پایین‌تر در حال معامله است ولی یکی از نکات جالب در مورد این خودرو قیمت گذاری بر اساس کیلو است که از چند سال گذشته مد شده و بسیاری از اهالی بازار به شوخی در این رابطه اظهار نظر می‌کنند.

سایپا خودروهای داخلیهمان‌طور که احتمالا می ‌انید وزن پراید چیزی در حدود 915 کیلوگرم است و با توجه به قیمت 35 تا 40 میلیون تومانی انواع پراید در بازار به رقم جالب 40 تا 45 هزار تومان خواهیم رسید که نشان می‌دهد این خودرو که در حدود 6 سال گذشته به کیلویی 22 هزار تومان رسیده بود، در حال حاضر با دوبرابر قیمت و کیلویی 45 هزار تومان در بالاترین مدلش در حال معامله است!

بازار خرید و فروش این خودرو به قدری خنده‌دار شده که اهالی بازار کیفیتی را برای پراید قایل نمی‌شوند تا با آپشن‌های مختلف یا ایمنی آن نسبت به قیمت واکنش نشان دهند و صرفا به آهن و ابزارآلاتی که در آن به کار رفته توجه می‌کنند و با لفظ ” کیلویی” عملا ارزش اصلی این خودرو را نشان می‌دهند.

نکته جالب‌تر اینکه با توجه به وزن 1000 کیلوگرمی تیبا و قیمت حدود 45 میلیون تومانی آن به قیمت هر کیلو 45 هزار تومان می‌رسیم که در کمال تعجب چیزی در حدود قیمت پراید بوده و این نشان می‌دهد عملا برای خریدار نوع خودرو تفاوت نداشته و صرفا وزن آن مورد توجه قرار می‌گیرد! طبیعتا نوشته ما بیشتر به طنز و اعتراضی طنزگونه به اوضاع فعلی شبیه است ولی بررسی‌های این‌گونه نشان می‌دهد عملا مشتری ایرانی نسبت به کیفیت خودروها واکنشی نداشته و این قصه برای سایر خودروها نیز برقرار است!

عجیب‌تر است اگر بدانید خودرویی مانند سمند که وزنی در حدود 1400 کیلوگرم دارد در حال حاضر با توجه به قیمت در حال معامله ارزشی معادل کیلویی 45 هزار تومان دارد! از دیگر محصولات ایران‌خودرو نیز می‌توان به پژوپارس اتوماتیک اشاره کرد که با وزن 1185 کیلوگرمی و قیمت 98 میلیون تومانی با قیمت هر کیلو 82 هزار تومان توسط فروشندگان عرضه می‌شود!

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. اون ها خودروسازهای ما هستند شما هم لابد منتقدین و کارشناسان فنی و بازار خودرو ایران

    اگر کسی فقط مقاله های بیسوادانه و عامیانه شما ها رو بخونه به خوبی متوجه میشه که با این کارشناسان بیسواد خودرویی در ایران که سایت های خودروئی هم متاسفانه دارن و میجرخونن و پایه های سایتشون هم بر دروغ و دونگ استواره مشخصه که در این کشور تولید بدرد بخوری به بازار نمیاد و نخواهد آمد
    همه چیزمان به همه چیزمان میاد آخه

    جالبه که اونچه شما مسخره میکنید کسی بیرون و خارج از شما و اطرافیان شما نیست اگر ماشین سازی این کشور مسخره و استهزاء آمیز هست اولین کسانی که مورد تمسخر خواهند بود شما هستید نه مثلا مردم کوچه و بازار یا حتی تولید کنتده هایی که به خاطر سود ناموسشون رو هم خیلی نمیشناسن چرا که قلم خودرویی و کارشناسی دست شماست دست کسی نیست اینم مقاله شماست که در نهایت کارشناسی در حد بازار خر فروشان و لیگ بوندسلیگاست
    پس لطفا خودتان به خودتان رحم کنید و خودتان را به بدترین وجهی مسخره نکنید

    1. سلام دوست عزیز اولا خوشحالیم که لایق وقت گذاشتن شما برای نوشتن نظرتون هستیم.
      دوما باور کنید نفهمیدیم دقیقا اشکال شما به چه چیزی بود!
      اینکه سمند و پراید کیلویی 45 معامله بشن و این نشون دهنده بی ارزش بودن نوع خودرو برای خریدار هست تقصیر ماست؟
      قطعا انتظار ندارید که تحلیل های فورد و بنز و کیا و …. رو روی سمند و پراید پیاده کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا