مکمل بنزین
خبرداخلی

وضعیت پیش فروش ایران‌خودرو و قیمت محصولات این شرکت در سال 98

پیش فروش ایران‌خودرو که دو هفته‌ایست در پی پیگیری‌های نمایندگان مجلس بر سر زبان‌ها افتاده به یکی از مهم‌ترین اخباری تبدیل شده است که مردم به دنبال آن بوده و تابه حال دو بار عقب افتاده است. این پیش فروش که به گفته بعضی از منابع خبری احتمالا با خودروهایی مانند پژو و سمند خواهد بود در هفته جاری آغاز خواهد شد و در صورت عدم وجود مشکل باید شاهد جنجال رسانه‌ای تازه‌ای باشیم چرا که به گفته بعضی از کارشناسان قانونی نبوده و حتی شاید خودروهای پیش فروش شده تحویل مشتریان نشود!

به گزارش چرخان، گروه خودروسازی ایران‌خودرو هفته گذشته اعلام کرد که با توجه به دستور مجلس و دولت برای پیش فروش کوتاه مدت محصولات به منظورم تنظیم بازار خودرو، اقدام به پیش فروش محصولاتش خواهد نمود که تحویل آن 45 روزه بوده و شرایط خاصی برای آن در نظر خواهد گرفت ولی پیش فروش منتشر شده از سوی این شرکت که بنا بود در سه شنبه هفته گذشته عملیاتی شود سوالات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.

فروش خودروهای کارکرده ایران‌خودرو گرانی خودرو محصولات ایران‌خودرواین پیش فروش که به نوعی پیش زمینه طرح اصلی بوده بدون ذکر نام خودرو، مدل خودرو و قیمت خودرو منتشر شده بود مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفت و سیل انتقادها به سمت این شرکت روانه شد.

فربد زاوه، کارشناس خودرو در مصاحبه‌ای پیرامون این طرح پیش فروش گفت: گمان نمی‌کنم که کسی با شرایط پیش فروش سال 98 و با توجه به مشخص نبودن نام و قیمت خودرو اقدام به خرید نماید و قطعا استقبال خوبی از این طرح فروش صورت نمی‌گیرد.

ایران‌خودرووی در ادامه با اشاره به جزئیات بیشتر از پیش فروش ایران‌خودرو گفت: آئین نامه دولت پیرامون پیش فروش محصولات این چنینی واضح است و مشخص نبودن قیمت و نام خودرو باعث می‌شود که به طور کلی طرح پیش فروش ایران‌خودرو با آن مخالف بوده و مشخص نیست که چگونه مجوز این پیش فروش صادر شده است.

وی در ادامه با اشاره به پیش پرداخت لازم برای خودروها گفت: پیش پرداخت تعیین شده توسط ایران‌خودرو گواه این موضوع است که آن‌ها در سال آینده سبد محصولاتشان را با قیمت بالای 50 میلیون تومان بسته‌اند و مشتری می‌بایست مابه‌التفاوت را پرداخت نماید. طبیعتا مشتریان به دنبال کسب سود از این پیش فروش‌ها هستند و مبهم بودن شرایط فروش کار را برای ایران‌خودرو سخت خواهد کرد و به نظر استقبالی از آن نمی‌شود.

ایران‌خودرو قیمت محصولات ایران‌خودرو طرح فروش ایران‌خودرواین کارشناس خودرو در پایان گفت: قطعا افرادی که در حال حاضر خودرو خریداری کرده‌اند در دو سال آینده با این قیمت اقدام به فروش نمی‌کنند و این طرح‌ها تاثیری در ثبات بازار نخواهد داشت. نکته بعدی این است که طبق آمار ایران‌خودرو کاهش تولید داشته و با این سطح از پیش فروش‌ها و تعهدات پیش رو مشخص نیست چگونه می‌خواهند خودروها را تحویل دهند و آیا ضمانتی برای این کار هست؟

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا