مکمل بنزین
خبرداخلی

طرح فروش خودرو در ایران بدتر از فروش “لُپ لُپ” است!

طرح فروش خودرو برخلاف سال‌های گذشته که کمتر کسی سراغ خرید خودرو از سایپا و ایران‌خودرو می‌رفت بسیار جذاب شده و به محض اعلام طرح فروش خودرو از سوی یکی از خودروسازان صف میلیونی خرید تشکیل می‌شود که صرفا برای دلالی بوده و اغلب آنها مصرف کننده نیستند و قصد خرید و سپس فروش حواله را دارند که طبیعتا به وضعیت نا به سامان فعلی دامن می‌زنند!

به گزارش چرخان، این روزها که تب و تاب فروش خودرو در کشور بسیار بالا بوده و شرکت‌های مختلف فرصت را غنیمت دانسته و با شرایط دلخواه و عجیب اقدام به ثبت نام مشتریان می‌کنند یکی از اتفاقاتی که رخ داده این است که به طور مثال گروه خودروسازی ایران‌خودرو در کمال تعجب طرح فروشی را عملیاتی می‌کند که چیزی کم از فروش “لپ لپ” نداشته و حتی فروش این محصول کودکانه شفافیت بیشتری نسبت به طرح فروش این شرکت دارد!

فروش خودروهای کارکرده ایران‌خودرو گرانی خودرو محصولات ایران‌خودروتوجه کنید به این طرح فروش خودرو که توسط ایران‌خودرو عرضه شده است:

1- نوع محصول مشخص نیست! هر چه داشته باشیم به شما تحویل می‌دهیم و شما حق اعتراض ندارید!

2- زمان تحویل هم قطعی نیست! به معنای دیگر اینکه با وجود ثبت نام شما در دی ماه 98! دقت نمایید دی ماه 97 نه! دی ماه 98 تضمینی برای تحویل خودرو نیست. همان‌طور که در حال حاضر بسیاری از موعد تحویل خودروها گذشته و عملا خودرویی در کار نیست!

3- در صورتی که ایران‌خودرو بنا بر شرایطی امکان تحویل خودرو نداشت امکان تمدید شرایط تا یکسال بعد را خواهد داشت! به همین راحتی همه چیز دبه می‌شود!

4- قیمت خودرو هم مشخص نیست! شما به طور مثال 25 میلیون تومان باید بپردازید تا یکسال بعد با لحاظ 3 شرط بالا قیمتی مثلا در حدود 50 میلیون تومان برای سمند اعلام می‌شود و شما باید حدود 23 میلیون تومان دیگر پرداخت کنید!

حالا همه این موارد به کنار و شما تصور کنید تعداد 15 هزار نفری که در این شرایط فروش شرکت کرده‌اند و پول به حساب این شرکت واریز کردند که نشان دهنده اوضاعی است که در آن قرار داریم! این مردم به گمان اینکه حتی در زمستان 98 اوضاع خودروسازی کشور مساعد نشده و می‌توانند با سود مناسبی صاحب خودرو شوند در آن ثبت نام کرده و همین موضوع منجر به افزایش قیمت در بازار آزاد شد!

یکی از سوالاتی که پیرامون این طرح فروش وجود دارد این است که آیا طرح فروش ایران‌خودرو از نظر شرعی درست بوده و شرایط یک معامله صحیح را دارد؟ بررسی‌ها نشان می‌دهد که حداقل در ظاهر مفاد مربوط به شرعیات این قرارداد رعایت نشده و حداقل باید یکی از بندهای این قرارداد واضح و تضمینی مشخص باشد که نیست!

تندر90 پلاس ایران‌خودرواز سوی دیگر مشخص نبودن نوع و مدل خودرو شاهکاری است که قطعا در هیچ کجای دنیا سابقه نداشته و نخواهد داشت چرا که در این صورت سرمایه گذاری در بازارهایی مانند بانک، ارز، سکه و طلای آبشده قطعا شرایط بهتری را برای مشتری فراهم خواهد کرد!

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا