مکمل بنزین
گوناگونخبر

فراخوان بیش از 215 هزار دستگاه خودرو نیسان

به تازگی نیسان در ایالات متحده آمریکا بیش از 215 هزار دستگاه خودروهایش را به دلیل احتمال آتش سوزی فراخوان داده است. این خودروسازی ژاپنی اعلام کرده که احتمال دارد پمپ قفل سیستم ترمز به درستی عمل نکند و این امر منجر به نشت روغن ترمز می‌شود و در نهایت باعث می‌شود به پنل الکترونیکی تعبیه شده سرایت کند.

اگر رانندگان به هشدار داده شده ترمز ABS توجهی نکنند؛ احتمال دارد که روغن ترمز نشتی پیدا کرده و این نشتی به سیم‌های برقی و صفحات برق کشی برسد و باعث آتش سوزی شود. مدل‌هایی که در این فراخوان از آن‌‌ها نام برده شده شامل نیسان مورانو تولیدی 2015 الی 2017، نیسان ماکسیما 2016-2017، نیسان پثفایندر 2017 الی 2018 و اینفینیتی QX60 مدل 2017 هستند که رویهم رفته 215124 دستگاه خودرو می‌شود.

مسئولان کارخانه نیسان معتقدند که از این تعداد دستگاه فراخوان شده حدود 56 درصد نقص در نشت روغن ترمز ABS دارند. به علاوه این کمپانی به رانندگان این خودروها هشدار داده که اگر متوجه شدند که چراغ ABS بیش از 10 ثانیه روشن ماند، سریعاً خودرویشان را به تعمیرگاه‌های مجاز برسانند.

مالکان این خودروها در آمریکا به زودی اطلاعیه مشخص را از نیسان موتورز می‌گیرند و تا کمتر از یک ماه آینده با مراجعه به پایگاه‌های مشخص می‌توانند به طور رایگان خودرویشان را تعمیر کرده و نقص مربوطه را رفع نمایند. این فراخوان از  بهمن ماه سال گذشته مورد تحقیق و تفحص قرار گرفته بود و از یک ماه پیش دستور به اعلان عمومی آن گرفته شد.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا