مکمل بنزین
خبرداخلی

قیمت خودرو توسط چه ارگانی تعیین خواهد شد؟

قیمت خودرو در این روزها که به شدت در حال نوسان بوده و با کاهش قیمت دلار حتی نزول چند میلیون تومانی را تجربه کرده است با یک اتفاق بزرگ نیز همراه شده و آن حذف شورای رقابت به صورت رسمی از قیمت گذاری است که به نظر می‌رسد این اتفاق می‌تواند به متعادل شدن قیمت کارخانه و بازار منجر شده و وضعیت متشنج فعلی را تلطیف نماید.

به گزارش چرخان، ماجرای قیمت خودرو در حالی به نقطه حساسی رسیده که شنیده‌ها از وزارت صنعت نشان می‌دهد به زودی مجوز افزایش قیمت حدود 30 درصدی برای خودروسازان صادر خواهد شد و با این حال قیمت خودرو در بازار آزاد نشان دهنده کاهشی است که به احتمال فراوان نقشه خودروسازان را برای افزایش قیمت نقش بر آب نمود.

بازار خودرو قیمت خودرو قیمت خودرو در بازار آزاد خرید خودرومحسن بهرامی ارض اقدس عضو شورای رقابت در گفتگویی پیرامون وضعیت این شورا در روند قیمت گذاری خودرو گفت: در حال حاضر شورای رقابت هیچ نقشی در قیمت گذاری خودرو نداشته و قیمت خودرو توسط ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت مدیریت می‌شود که طبیعتا باید جوابگو باشند و شورای رقابت به طور کلی از این روند خداحافظی کرده است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر وظیفه شورای رقابت چارچوب سازی برای قیمت خودرو است که مصداق‌های تخلف و تسلط و انحصار را مشخص کرده و در صورت لزوم به این موارد وارد شود و قیمت گذاری دقیق خودروهای شرکت‌های مختلف از حیطه وظایف این شورا خارج شده است. قیمت نهایی خودروها و میزان افزایش قیمتی که خودروسازان موظف به رعایت آن هستند توسط سازمان حمایت عملیاتی می‌شود و شورای رقابت دیگر وظیفه‌ای در این زمینه ندارد.

عضو شورای رقابت در ادامه با اشاره به مسیری که این شورا در زمینه خودرو طی کرده گفت: شورای رقابت برای قیمت گذاری خودروهای 45 میلیون تومان در حال فعالیت بود و توانسته بود نسبت به مدیریت این بازار عملکرد قابل قبولی داشته باشد که طبیعتا حاصل از استخراج موارد مختلف پیرامون خودروسازان بوده است. بعضی از خودروهای زیر 45 میلیون تومان بیش از 80 درصد سهم بازار را در اختیار دارند و عملا مسلط در بازار هستند که نیازمند نظارت و قیمت گذاری شورای رقابت بود. اما در حال حاضر با افزایش قیمت‌هایی که رخ داد عملا قیمت گذاری آنها را از حوزه عملیاتی شورا خارج کرد و قیمت خودرو عملا توسط شورا تعیین نمیشد.

قیمت خودرواین مقام مسئول در پایان گفت: البته گفتنی است که بعد از دریافت تورم بخشی و نرخ پایه ارز پیرامون وضعیت تولید خودروسازان نسبت به ارائه چارچوب کلی خودروسازان اقدام خواهیم کرد و ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت را پیرامون قیمت گذاری خودروها کمک خواهیم کرد. طبیعتا افزایش قیمت خودروها در صورت صلاحدید ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت خواهد بود و در صورتی که لزومی برای این کار باشد طبیعتا توسط این ارگان‌ها انجام می‌شود. بازهم تاکید می‌کنم که عددی که به قیمت محصولات خودروسازان اضافه می‌شود رقمی است که توسط سازمان حمایت تعیین شده و ابلاغ می‌شود.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا