مکمل بنزین
خبرداخلی

خودروهای صفر کیلومتر داخلی با کیفیت یا بی کیفیت؟

خودروهای صفر کیلومتر همیشه برای مردم ایران مساوی با خودروهای با کیفیتی هستند که قادر به پاس کردن انواع و اقسام تست‌های مختلف را دارند ولی در کمال تعجب آمارهای منتشر شده از تست‌های بررسی کیفیت خودروهای صفر کیلومتر نشان می‌دهد که نیمی از این خودروها بدون اینکه یک کیلومتر در جاده استفاده شده باشند قادر به پاس کردن این موارد نبودند!

به گزارش چرخان، محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در خبری تکان دهنده اعلام کرد که خودروهای زیر 4 سال عمر به مراکز معاینه فنی برتر مراجعه کرده‌اند و بیش از نیمی از آنها قادر به پاس کردن این تست‌ها نبوده و عملا تولیدات خودروسازان زیر سوال رفته است!

بازار خودرو قیمت خودرو قیمت خودرو در بازار آزاد خرید خودرونکته جالب در مورد شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران این است طبق آمارهای منتشر شده از سوی این ارگان نیز تایید کننده رد چندین مورد در 100 مورد از تولیدات این دو خودروساز بوده است که قطعا در تولیدات جهانی امکان‌پذیر و قابل قبول نیست. این اتفاق در خودروسازان سطح دو در دنیا چیزی در حدود 1.5 خودرو بوده که آمار منتشر شده در ایران نشان دهنده 3 تا 4 برابر بودن آن در ایران است.

از دیگر نکات تاسف‌بار در مورد تولیدات سایپا و ایران‌خودرو میزان آلایندگی این خودروهاست که دارای کمترین ستاره فنی بوده و عملا بی کیفیت‌ترین تولیدات داخلی محسوب می‌شوند که از جمله این خودروها می‌توان به نیسان وانت، تیبا، پراید، پژو آردی و حتی سمند و دنا اشاره کرد که منجر به آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی می‌شوند که قطعا برای خودروسازان غیرقابل قبول است!

خودروهای صفر کیلومتراز دیگر نکات منتشرشده پیرامون وضعیت خودروهای داخلی کم کارکرد رد بسیاری از خودروهایی مانند ام وی ام 530 و سمند و دنا و … در این تست‌هاست که عملا یک آبروریزی بزرگ برای تولیدکنندگان آنها به شمار می‌رود چرا که طبیعتا انتظار مردودی از این نوع خودروها به دلیل برتری قیمتی و فنی نسبت به پراید و تیبا چیزی نیست که به راحتی بتوان توجیه کرد و این مقدار از بی کیفیتی را توضیح داد.

البته گفتنی است که در کنار آمارهای ناامیدکننده از صنعت خودروسازی کشور آمار بسیار خوب تندر 90 در پاس کردن تست‌های فنی است که در اغلب موارد بدون مشکل و با نمره بالا عملی می‌شود. خودروهایی مانند سوزوکی، لیفان، پژوپارس، پژو206 و پژو405 نیز در بین خودروهای با کیفیت در مراکز معانیه فنی به شمار می‌روند که بدون مشکل قبول می‌شوند و به جز مواردی که استثنا محسوب می‌شود کارت معاینه فنی را دریافت می‌کنند.

خودروهای صفر کیلومترالبته بعضی از کارشناسان صنعت خودرو از مقصر بودن مالکان خودروهای نو می‌گویند. فربد زاوه از جمله کارشناسانی است که می‌گوید: یکی از دلایل مردودی خودروهای با عمر کمتر از چهارسال سهل انگاری صاحبان آن‌هاست چرا که به مقتضیات رسیدگی به خودروها توجهی ندارند و موارد فنی مربوط به نگهداری این خودروها را رعایت نمی‌کنند. البته گفتنی است که از 6 میلیون خودروی تولیدی در 4 سال اخیر چیزی در حدود 80 هزار خودرو در معاینه فنی شرکت کرده‌اند که آمار خوبی محسوب نمی‌شود.

 

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا