مکمل بنزین
خبرداخلی

14300 خودروی خارجی در گمرک دپو شده است؛ مردم تاوان می‌دهند!

انتشار آمار 14300 خودروی خارجی دپو شده در گمرکات کشور باعث ایجاد حواشی زیادی در کشور و بازار خودروهای خارجی شد و به نظر می‌رسد ورود این تعداد از خودرو به بازار منجر به کاهش قیمتها شده و عملا با رفع ممنوعیت واردات خودروهای خارجی باید شاید سقوط قیمت زیادی در این بازار پرتلاطم و گران شده باشیم.

به گزارش چرخان، یکی از مشکلات بزرگ فعلی بازار خودروهای خارجی مشکل ممنوعیتی است که گریبان گیر شرکت‌های واردکننده شده و حتی خودروهای واردشده قبل از مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی نیز در گمرک باقی مانده و عملا در بزرخی افتاده که مشخص نیست چه زمانی این مشکل به طور عملیاتی حل شده و وضعیت بازار خودروی خارجی به ثبات برسد.

خودروی خارجی خودروهای خارجیآمارهای منتشر شده از خودروهای دپو شده در گمرک نشان می‌دهد که چیزی در حدود 14300 خودرو در این بزرخ به دام افتاده‌اند و از یک مشتریانی که ثبت سفارشات خود را انجام داده و از سوی دیگر شرکت‌هایی که به مشتریانشان تعهد داده‌اند و عملا پرداخت هزینه را نیز به طور کامل انجام داده‌اند ولی دسترسی به خودروهای وارد شده و در گمرک مانده ندارند!

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت خودروهای دپو شده در گمرکات کشور گفت: تعداد خودروهای خارجی که در حال حاضر در گمرکات کشور دپو شده به چیزی در حدود 14 هزار و 300 عدد می‌رسد که هیچ راه حلی برای رفع این مشکل ارائه نمی‌شود و حتی گره‌های کوری نیز برای این مشکل ایجاد می‌گردد که جلوی حل آن را نیز می‌گیرند!

تعرفه واردات خودروهای خارجی واردات خودرووی در ادامه افزود: بعضی از مسئولان به گونه‌ای عمل می‌کنند که نشان دهنده عدم تصمیم به حل مشکل خودروهای دپو شده است که به دلیل فساد کشف در بدنه سازمان توسعه بوده و این اتفاق را برای این دسته از مسئولین دارای ابهام کرده است! در حالی این پشت گوش انداختن‌ها را شاهد هستیم که مردم بهای خودروها را پرداخت کرده و ما موظف به عملی کردن تعهدات خود در مقابل مشتریان هستیم.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در ادامه با اشاره به تاثیرات ترخیص این خودروها گفت: در صورتی که این خودروها ترخیص شوند قطعا موجب تعدیل قیمت در بازار می‌شوند و رضایت مردم را نیز به همراه خواهد داشت و آنها در حال حاضر از وضعیت فعلی ناراضی هستند. گویا مسئولین به دنبال اجحاف در حق واردکنندگان هستند و نارضایتی مردم را برای آنها دنبال می‌کنند و گویا پشتکاری برای حل این مشکل نیز وجود ندارد.

خودروی خارجی خودروهای خارجیوی در پایان گفت: بحث واردات خودروی خارجی و خودروهای باقیمانده در گمرک در حالی مسکوت باقی مانده که رئیس جمهور صراحتا نسبت به تعیین تکلیف این خودروها دستور صادر کرده ولی این دستور اجرایی نمی‌شود و ارگان‌های مربوطه اقدامی برای اجرایی کردن این دستور صریح ریاست جمهوری نمی‌کنند. متاسفانه به خواب سرمایه مردم توجهی نمی‌شود و گویا هیچ اهمیتی برای سرمایه‌های مردم و شرکت‌های واردکننده قائل نمی‌شوند!  این موضوع باعث پوسیدگی لاستیک خودروها و از بین رفتن رنگ تودوزی‌ها شده و عملا کیفیت خودروی صفر تحویلی چیزی نیست که مشتریان انتظار دارند!

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا