مکمل بنزین
گوناگونخبر

رنو به دنبال تولید مدل تمام برقی یک شاسی‌بلند کامپکت

یکی از خودروهای برقی پرفروش در دنیا رنو مدل Zoe هست که ابعادی مشابه رنو کلیو دارد و می‌تواند با یک بار شارژ کامل حدود 300 کیلومتر را بپیماید. بسیاری از افراد می‌توانند این خودروی کوچک و جمع و جور را خریداری کنند و از عهده هزینه‌های نگه‌داری آن برآیند.

به تازگی برند فرانسوی رنو در نمایشگاه خودروی پاریس کراس‌اوور جدیدی با نام کانسپت K-ZE به نمایش درآورده که قرار است در سال 2022 میلادی بر روی خط تولید برود. با این وجود این خبر جنجالی رنو در این چند هفته نبوده؛ بلکه خبرگزاری Autocar  گزارش کرده این خودروسازی به دنبال طراحی و تولید نسخه جدید برقی از تیپ شاسی‌بلند هست. به علاوه رئیس بخش خودروهای برقی رنو هم در مصاحبه مطبوعاتی خود تایید کرده که رنو به دنبال تولید هر چه بیشتر مدل‌های تمام برقی است.

رنو Zoe در سگمنت B قرار داد و هنوز در سگمنت A مدل قدرتمندی رنو نتوانسته به بازار عرضه کند و از همین رو مسئولان این کارخانه سخت در تلاشند تا استراتژی جدیدی در این مقوله پیدا کنند تا این بخش از بازار را در اروپا پوشش دهند.

رئیس بخش فروش خودروهای برقی، گیلز نورمند، بیان کرد که به غیر از هاچبک‌های کامپکت مانند رنو مگان این خودروسازی دنبال تولید نمونه‌های تمام برقی در تیپ کراس‌اوور و شاسی‌بلند هست. بازار جهانی این روزها در دو تیپ مذکور فروش بسیار بالایی دارد و کماکان تقاضا برای خرید تیپ‌های شاسی‌بلند و کراس‌اوور زیاد هست.

بسیاری از کارشناسان حدس می‌زنند که رنو قاجار به احتمال زیاد مدلی خواهد بود که نسخه تمام برقی را می‌گیرد و پلتفرم برقی CMF را خواهد داشت. رنو در نظر دارد تا چهار سال آینده خودروهای برقی تولید کند که هیچ دی‌اکسید کربن به فضای محیط بیرونی وارد نکنند و قدرت پیمایش بیش از 500 کیلومتر را داشته باشند. نظر شما درباره آینده خودروهای برقی در بازار چیست؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا