مکمل بنزین
رپورتاژ

نکاتی برای خرید خودروی کارکرده

در بازار پر نوسان این روزهای خرید و فروش خودرو یکی از معضلات کسانیکه با خودرو چه به صورت صفر و چه کارکرده زیاد آشنایی ندارند، این است که چه خودرویی بخرند که نیازهای آنها را برطرف کند مثلا خودرویی باشد که در سربالایی جاده به اصلاح کم نیاورد و یا مصرف سوخت کمی داشته باشد و یا مساله‌ای که در بازار خودرو نقش اساسی بازی می‌کند، لوازم یدکی آن است که به راحتی با قیمتی مناسب تهیه شود.

با شروع فصل تابستان بازار خرید و فروش خودروهای صفر و دست دوم داغ‌تر از فصل‌های دیگر سال می‌شود چون مردم علاقمند به خرید خودرویی هستند تا بتوانند با آن به سفرهای درون شهری و برون شهری بروند.

خرید خودروی صفر

برای خرید خودروی صفر بهتر است به این نکات توجه کنید، اول از همه بررسی فنی خودرویی که می‌خواهید خریداری کنید را در وبسایت‌های مختلف که در دسترس هستند، بخوانید تا متوجه شوید که آن خودرو برای شما مناسب هست یا نه. همچنین از کسانیکه تجربه سواری و استفاده از آن خودرو را دارند، سوال کنید که آیا از آن راضی بودند و اگر نه، دلیل این عدم رضایت چه بوده است.

مکانیک‌ها و کسانی که از نظر فنی با خودروها آشنایی کامل دارند، افرادی هستند که می‌توانند در این مورد به شما کمک کنند. ضمن اینکه در این روزها مهم‌ترین اصل قیمت خودروست، بررسی کنید که قیمت گذاشته شده برای خودروی منتخب شما مناسب و مقرون به صرف باشد، درصورتیکه جواب‌ منفی بود بهتر است از خرید آن صرفنظر کنید.

خرید خودروی دست دوم

این روزها با نوسان بازار خودرو، بسیاری از افراد ترجیه می‌دهند تا خودروی دست دوم خریداری کنند، به همین علت به سراغ آگهی‌های خرید و فروش خودرو دست دوم می‌روند. اما برای خرید خودروی کارکرده باید به نکاتی توجه داشته باشید تا هم هنگام استفاده از آن دچار مشکل نشوید و هم برای فروش آن با موانعی روبرو نشوید.

در واقع باید دانست که مهم‌ترین قسمت خودرو، گیربکس و موتور است. همچنین بعد از انتخاب خودروی دست دومی که می‌خواهید خریداری کنید، مواردی مانند سیستم تعلیق، سیستم ترمز و فرمان پذیری آن را چک کنید. بعد از آن نوبت تست کولر و بخاری است، کیفیت پرتاب خروجی کولر را بررسی کنید و یا کولر خودرو را چک کنید ببینید گاز دارد یا نه.

موارد دیگری که در اولویت بعدی قرار دارند، مقدار کارکرد خودرو، خوردگی دیسک چرخ‌ها، میزان تمیزی داخل کابین خودرو، سیستم صوتی، پوسیدگی، آسیب دیدگی یا ترک خوردگی بدنه خودرو و همچنین تعویض کاپوت یا درهای خودروست.

ضمن اینکه مراقب باشید که کیلومتر خودرو دستکاری نشده باشد و به اصطلاح واقعی باشد.

توجه داشته باشید تشخیص همه این موارد فقط کار افراد حرفه‌ای است پس از آشنایانی که در این کار تجربه دارند بخواهید تا شما را کمک کنند، اگر کسی را برای کمک ندارید، از کارشناسان فنی بخواهید تا در ازای مبلغ کارشناسی به کمک شما بیانید.

بعد از همه این موارد از فروشنده سند کارخانه، کارت خودرو، عوارض شهرداری و بیمه آن را بخواهید تا قبل از مراجعه به تعویض پلاک و محضر آنها را چک کرده باشید.

منبع : ویرلن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا