مکمل بنزین
خبرداخلی

آخرین وضعیت قیمت باتری خودرو در بازار (مهر 97)

با گرانی قیمت خودرو در بازار کشورمان بسیاری از صنایع وابسته به این صنعت نیز افزایش قیمت بسیار بالایی را در محصولاتشان اعمال کردند و عملا هزینه‌های نگهداشت خودرو را برای صاحبان خودرو افزایش داده‌اند که یکی از هزینه‌های مصرفی خودرو باطری است که در ادامه وضعیت قیمت باطری خودرو را از زبان مسئولین مربوطه بررسی می‌کنیم.

به گزارش چرخان، یکی از مشکلاتی که در حال حاضر صنعت باطری سازی با آن مواجه شده، مشکل خام فروشی سرب داخل باطری‌هاست که به یک تجارت پرسود تبدیل شده و بسیاری از دلالان بازار و فعالان صنعت باطری به منظور کسب سود بیشتر از تحویل “داغی باطری” به شرکت اجتناب می‌کنند و عملا مشکلات فراوانی را برای شرکت‌ها ایجاد کرده‌اند!

از سوی دیگر اینکه برای بسیاری از مشتریان خرید با هزینه بالاتر باطری به صرفه‌تر از آن چیزی است که خرید با تحویل داغی به همراه دارد که به این ترتیب باید شاهد وضعیتی باشیم که نه تنها منجر به افزایش 4 برابری قیمت باطری خودرو در بازار می‌شود بلکه کمیاب بودن برندهای معتبر را نیز به همراه دارد چرا که عملا تولید آنها را نیز دچار مشکل نموده است.

قیمت باطری خودروتقی علی اکبری رئیس اتحادیه باطری سازان و باطری فروشان در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت بازار باطری خودرو گفت:  بازار خام فروشی سرب رونق گرفته و بسیاری فعالان بازار وارد این تجارت شده‌اند. شرایط موجود باعث شده تا قیمت باطری در بازار به 4 برابر افزایش قیمت داشته و این اتفاق از فروردین ماه سال جاری در بازار پیاده شده است.

وی در ادامه گفت: یکی از دلایل این افزایش قیمت همین افزایش صادرات سرب به دیگر کشورهاست که به طور مثال قیمت باطری پراید را از حدود 110 هزار تومان به چیزی در حدود 300 هزار تومان افزایش داده است که رقم گفته شده با کسر هزینه‌ایست که در رابطه با داغی باطری و سرب مربوطه از مشتری دریافت می‌گردد.

رئیس اتحادیه باطری سازان و باطری فروشان در پایان گفت: متاسفانه یکی از علت‌های روی آوردن فعالان بازار به خام فروشی سرب باطری‌ها مابه‌التفاوت نرخ ارزی است که برای تولید این باطری‌ها و فروش خام آنها در بازار ایجاد کرده است و بدین ترتیب جذابیت این کار را دوچندان نموده است. ما در صورتی که باطری‌های سوخته کشور را بازیافت کنیم نیازی به واردات سرب نخواهیم داشت ولی این در صورتی است که این باطری‌های سوخته به تولیدکنندگان بازگردد. امیدواریم با نظارت بیشتر این معضل حل شده و وضعیت به حالت عادی بازگردد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا