مکمل بنزین
گوناگونخبر

هیوندای نکسو 2019 با تجهیزات ایمنی جدید رونمایی شد

کارخانه خودروسازی کره‌ای هیوندای اواخر سال جاری میلادی هیوندای نکسو 2019 را وارد خط تولید می‌کند. تکنولوژیهای این خودرو بسیار قوی‌تر از هیوندای توسان با سوخت سلول هیدورژنی است و طراحی بارزتر و تکنولوژیهای پیشرفته‌تر دارد.

هیوندای برای مدل نکسو دو نسخه Blue و Limited را در نظر گرفته است. نسخه Blue یکی از مدل‌های پایه نکسو با چرخ‌های آلومینیومی 17 اینچی است؛ از سوی دیگر نسخه Limited مجهز به چرخ‌های 19 اینچی است که طراحی زیبایی لوکس و اسپرت‌تر دارد. هیوندای نکسو 2019 ویژگیهای اضافه زیادی دارد که تنها برای نسخه Limited در نظر گرفته شده که شامل سانروف، سیستم پارک هوشمند از راه دور و … دارد.

از دیگر تجهیزات نکسو 2019 می‌توان به سیستم گرمایشی سرمایشی صندلی‌های جلو، شارژ وایرلس گوشی هوشمند، سیستم سرگرمی و اطلاعات 12 اینچی رابط اندروید اتو و اپل کارپلی اشاره کرد. متقاضیان خرید این خودرو می‌توانند سیستم صوتی کررل پریمیوم با 8 کانال آمپلی فایر، بلندگوهای ویژه و الگوریتم‌های عالی و دینامیک برای کارایی هر چه بهتر را سفارش دهند.

شاسی‌بلند هیوندای نکسو 2019 مجهز به پیشرانه با سوخت هیدروژنی با قدرت خروجی 161 اسب بخار و 291 پوند فوت حداکثر گشتاور هست که شتابی به این خودرو می‌دهد که در 9.5 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر بر ساعت برساند. البته این رقم زیاد قابل توجه نیست ولی نسبت به هیوندای توسان با سوخت هیدروژنی که شتاب 0 تا 100 آن 12.5 ثانیه هست، بهتر شده  و با یک بار شارژ کامل نسخه Blue می‌تواند 611 کیلومتر و نسخه پیشرفته‌تر آن 569 کیلومتر را بپیماید. سوخت این خودرو نسبت به دیگر رقبا بسیار کمتر تعبیه شده که ویژگی بارز آن به شمار می‌رود.

رنگ آمیزی این خودروی سبز از روغن سویا بر گرفته شده از پلی‌یورتئین، فابریک بیو از بامبو و دیگر مواد زیستی استفاده شده است. نکسو 2019 سیستم‌های کمک رانندگی مختلفی مانند جلوگیری برخورد از جلو، هشدار خوابیدن راننده، کمک پارک هوشمند، مانیتور با دید مناطق کور و مانیتورهای دیگر برای دیدن اطراف خودرو و … هست. همچنین سیستم جدید رانندگی در بین خطوط کمک می‌کند که راننده با حداکثر سرعت 144 کیلومتر بر ساعت در جاده حرکت کند.

مهندسان هیوندای تلاش کرده‌اند از سیستم برخورد از جلو و تشخیص نقاط کور به طور همزمان استفاده کنند و در نهایت فرمان راننده نکسو در صورت برخورد یا تصادف اتوماتیک می‌شود. هنوز قیمت دقیق این خودرو منتشر نشده ولی نباید قیمت بالاتری از مدل‌های قبلی‌اش داشته باشد.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا