مکمل بنزین
خبرداخلی

بازار باید در انتظار کاهش قیمت خودرو باشد؟

قیمت خودرو یکی از مسائل بسیار جنجالی در روزهای اخیر شده که اهالی بازار را سردرگم کرده و بسیاری از آنها را عملا در این بازار پر نوسان گیج کرده است. بسیاری از اهالی بازار به دلیل انتظار برای افزایش دوباره قیمت‌ها از عرضه خودرو سر باز می‌زنند ولی بعضی دیگر به دلیل اخبار و اتفاقاتی که از مسئولین دولتی به گوش می‌رسد منتظر کاهش بیشتر قیمت خودرو در بازار هستند.

به گزارش چرخان، محمدرضا نجفی‌منش عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت بازار و قیمت خودرو گفت: در حال حاضر شاهد ترخیص قطعات خودرو هستیم که باعث شده تا تعداد خودروهای ناقص از 40 هزار عدد به 20 هزار خودرو برسد که ورود همین تعداد خودروی کامل شده قطعا تاثیر بسزایی در قیمت خودرو در بازار خواهد داشت.

خودروسازان ایران‌خودرو و سایپا شرکت برتر استانداردهای 85 گانه خودروهای داخلی قیمت خودروها خودروهای داخلی قیمت رسمی پراید خودرو سایپا و ایران‌خودرو خودروهای داخلی سهام ایران‌خودرو و سایپا خرید و فروش خودرو خودروساز خودروسازی قیمت خودرووی در ادامه افزود: ما در حال حاضر طبق اطلاعاتی که از پارکینگ خودروسازان داریم تعداد خودروهای ناقص آنها نصف شده و به همین دلیل بازار باید شاهد کاهش قیمت باشد.

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو در ادامه با اشاره به وضعیت بازار خودرو گفت: در حال حاضر قیمت در بازار خودرو کاهشی است و ورود این تعداد خودرو به بازار نیز قطعا به کاهشی‌تر شدن قیمت خودرو کمک خواهد کرد. البته به خوبی می‌دانیم که بایستی بین قیمت کارخانه و قیمت خودرو در بازار آزاد تناسبی وجود داشته باشد که این تناسب به حفظ حاشیه مناسب بازار برای خودروها کمک خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: طبیعتا همکاری ایجاد شده بین قطعه سازان و خودروسازان باعث این کاهش قیمت شده و عملا این دو می‌توانند با ادامه همکاری خود و افزایش عرضه خودرو در بازار به ثبات بیشتر بازار کمک کنند.

بازار خودرو قیمت خودرو قیمت خودرو در بازار آزاد خرید خودرو شرایط فروش ایران‌خودرو قیمت جدید خودرو

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو در ادامه به قیمت خودرو و نحوه قیمت گذاری خودرو اشاره کرد و گفت: در صورتی که شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو دست برداشته و قیمت خودرو در کارخانه به قیمت بازار نزدیک شود طبیعتا این کار به ثبات بیشتر قیمت‌ها کمک خواهد کرد و از سوی دیگر  با حمایت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان می‌توان امیدوار بود که در ادامه قیمت‌ها بیش از این کاهشی شده و به قیمت معقولی برسد. ما طبیعتا دنبال منطقی شدن قیمت در بازار هستیم و باید جوانب کار سنجیده شود.

وی در پایان گفت: ما باید با منطقی کردن قیمت کارخانه بتوانیم آنها را به ادامه کار تشویق کنیم و قیمت‌ها باید به سمتی برود که تولید کننده ضرر نکرده و توجیه ادامه کار داشته باشد. در صورتی که با مشکل روبرو شوند با کاهش تولید روبرو می‌شوند که نباید اجازه این اتفاق را بدهیم.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا