مکمل بنزین
خبر

آشنایی با یک غول چینی؛ پیکاپ ترالرد!

علاقه آمریکایی‌ها به پیکاپ‌ها بزرگ سایز باعث شده تا کمپانی‌های مختلفی به‌فکر تولید چنین محصولاتی باشند. این علاقه سبب شده تا چینی‌ها هم پیکاپ‌های بزرگی را روانه بازار کنند که بیشتر کپی هستند و مشخصات ظاهری آنها بسیار شبیه به غول‌های آمریکایی است اما احتمالا همین پیکاپ‌های عظیم روزی جای خودروهای فورد را در بازار آمریکا خواهند گرفت.

Terralord یک محصول جدید از برند Zhongxing است که پیکاپ‌های کاپرا و شاسی‌بلندهای لندمارک در ایران، تولید همین کمپانی هستند. ژانگ‌چینگ از سال ۱۹۹۹ فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر تکنولوژی آن به‌اندازه‌ای پیشرفت داشته که می‌تواند پیکاپ‌های بزرگی تولید کند.

ترالورد با هدف تولید یک پیکاپ بزرگ ارزان‌قیمت روانه بازار چین شد و کمپانی مذکور برای این خودرو قیمت 109،800 یوان تا 161،800 یوان (16،200 یورو – 24،000 یورو) را در نظر گرفت. نمای روبرویی ترالرد را می‌توان یک فورد F150 دانست که تنها در بخش لوگو با هم تفاوت دارند. قدرت این قد بلند چینی از منبع 2.5 لیتری توربو دیزل ساخت کمپانی ایسوزو تأمین می‌شود که قدرت ۱۳۶ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتن متر را از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی در اختیار تمام چرخ‌ها می‌گذارد.

5341 میلی‌متر طول نشان می‌دهد که با خودروی بزرگی روبرو هستیم که ارتفاع مناسب 1845 میلی‌متری دارد. اما وزن زیاد این خودرو عملکرد ترالرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بنابراین نمی‌توان موتور را گزینه مناسبی برای یک پیکاپ بزرگ دانست. سایز کوچک چرخ‌ها نیز واقعا مأیوس کننده هستند.

در داخل کابین شما یک طراحی متداول را در شاسی‌إلندهای چینی مشاهده خواهید کرد که بسیار مرتب و منظم است و متریال نرم و سخت با هوشمندی خاصی در کنار هم بکار گرفته‌شده‌اند. فضای داخلی حتی برای سرنشینان عقب، به‌اندازه کافی بزرگ بوده تا جایی که افراد بلند قد نیز بدون مشکل در آن مستقر خواهند شد. از جمله تجهیزات ترالرد نیز می‌توان به دوربین ۳۶۰ درجه، هشدار برخورد عقب و جلو، کروز کنترل، تصفیه هوای کابین، رادار جانبی و … اشاره کرد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا