مکمل بنزین
خبرداخلی

آخرین اخبار از محصولات پژو ایران‌خودرو و آینده تولید آن‌ها

محصولات پژو گروه خودروسازی ایران‌خودرو که پس از برجام متنوع‌تر شد و محصولات روز این برند فرانسوی نیز به آنها اضافه شد به یکی از امیدهای بزرگ صنعت خودروسازی کشور تبدیل شده بود که با خروج آمریکا از برجام عملا همه این برنامه ریزی‌ها از بین رفت و حالا نه تنها تولید محصولات پسابرجام در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته بلکه تولیدات قبلی این شرکت نیز با سختی‌های فراوانی انجام می‌شود.

به گزارش چرخان، گروه خودروسازی ایران‌خودرو که توانسته بود با استفاده از برجام، قراردادهای خوبی را با پژو منعقد کند و خط تولید محصولات مختلفی را در شرکت مشترک خود با این برند فرانسوی راه اندازی کند، حالا با مشکل تامین قطعات لازم برای تولید آنها روبرو شده و طرف فرانسوی نیز عملا از اردیبهشت ماه سال جاری همه فعالیت‌هایش را در ایران لغو کرده است.

پژو 301پژو 301 و پژو 2008 از جمله خودروهایی هستند که علیرغم همه مشکلات این شرکت در حال عملیات داخلی سازی کردن بوده و طبق قول مسئولین شرکت ایرانخودرو به زودی و با مشارکت قطعه سازان ایرانی و احتمالا چینی این مهم به تحقق خواهد پیوست.

از قطعه سازان نیز شنیده می شود که چراغ سبز تامین قطعات را به ایرانخودرو داده اند و استقبال خوبی از تولید قطعات مربوط به پژو 301 و پژو 2008 داشته اند. گفتنی است که داخلی سازی پژو 301 با سرعت بسیار بالایی در حال انجام بوده و حتی نمونه اولیه آن چندی پیش با داخلی سازی بالای 60 درصد به نمایش گذاشته شد که نمایشگاه قطعات خودرو که اخیر در تهران برگزار شد میزبان قطعه سازانی بود که توانسته بودند قطعات مربوط به این خودرو را تولید و عرضه نمایند.

مدیرعامل ایکاپ از تلاش این شرکت برای دریافت مجوزهای لازم برای فروش پژو 301 گفت و افزود: ما طبق قوانین موجود در کشورمان عمل می‌کنیم و امیدواریم تا پایان سال مجوزهای لازم را دریافت کنیم و سال آینده اقدام به فروش محصول تولید داخل شده خود کنیم.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت تولید انبوه پژو 2008 در کارخانه این شرکت گفت: ما در حال حاضر در حال تولید خودرو برای ایفای تعهدات گذشته هستیم و مادامیکه تکلیف تعهدات قبلی مشخص نشود و این تعهدات را عملی نکنیم امکان ورود به مرحله بعدی نیز میسر نخواهد بود.

مدیرعامل ایکاپ در پاسخ به سوالی پیرامون برنامه‌های آتی و وضعیت فعلی این شرکت برای تولید خودروهای پسابرجامی گفت: ما در حال حاضر کارهایی که برای باید فردا و پس فردا انجام می‌دادیم انجام دادیم و برنامه ریزی خوبی برای این موارد داشته‌ایم که تنها احتیاج فعلی ما این است که به این برنامه‌ها سرعت ببخشیم و سرعت عملی کردن آنها را بالا ببریم.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا