مکمل بنزین
خبرداخلی

تعدیل نیروی سنگین قطعه سازان و بحرانی که گریبان صنعت را رها نمی‌کند!

وضعیت بلاتکلیف صنعت خودروسازی کشور به قدری وخیم شده است که از یک سو مشتریان به خودروهای تولیدی آنها دسترسی ندارند و از سوی دیگر شرکت‌ها به شدت به فروش و نقدینگی احتیاج دارند که مشخص نیست این گپ موجود چگونه حل خواهد شد که البته نقش وزارت صنعت در این میان بسیار مهم است ولی این تعلل وزارت خانه در حالی منجر به تعدیل 37 درصدی نیروهای قطعه سازان شده که وضعیت بحرانی‌تر نسبت به خودروسازان دارند!

به گزارش چرخان، محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان کشور در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت صنعت خودروسازی کشور گفت: صنعت خودروی کشور به شدت تحت فشار بوده وضعیت خوبی ندارد. با توجه به وضعیتی که برای ارز پیش آمد و باعث شد تا مواد اولیه قطعه سازان تا 300 درصد افزایش قیمت داشتند که همین موضوع منجر به مشکلات عدیده‌ای برای این شرکت‌ها شده است.

خودروسازی بازار خودروی عراق قیمت قطعات یدکی خودرووی در ادامه افزود: متاسفانه در حال حاضر تامین مواد اولیه قطعه سازان از طریق منابع داخلی و خارجی به سختی امکان پذیر است و این شرکت‌ها راه سختی برای تامین مواد موردنیازشان دارند. مواد اولیه داخلی در حالی در بورس عرضه می‌شوند که افزایش قیمت بالایی داشته‌اند و تهیه آنها برای شرکت‌ها بسیار گران تمام می‌شود.

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان کشور در ادامه به روند تهیه مواد اولیه خارجی گفت: متاسفانه برای تامین مواد اولیه از خارج نیز با پروسه طولانی مواجه هستیم که از جمله آنها می‌توان به ثبت سفارش، وزارت صمت، بانک مرکزی و مواردی از این قبیل اشاره کرد که باعث شده تا عملیات واردات مواد اولیه بسیار سخت و طولانی شود.

نجفی منش در ادامه گفت: متاسفانه وضعیت فعلی قطعه سازان منجر به تعدیل 37 درصدی نیروهایشان شده است. این صنعت که دارای ارزش افزوده بسیار بالا بوده و توانسته چیزی در حدود 150 هزار اشتغال تولید کرده است که طبیعتا تعدیل فعلی ضربه بدی به اشتغال موجود خواهد زد.

تعهدات خودروسازاناین مقام مسئول صنعت خودروسازی کشور گفت: ما بایستی ابتدا لیستی از نداشته‌هایمان و مشکلاتمان در صنعت قطعه سازی داشته باشیم و نمایشگاهی از این کمبودها را برگزار کنیم تا شرکت‌های دانش بنیان و فعالان حوزه خودروسازی از این لیست مطلع شده و برای رفع این مشکلات اقدام نمایند. باید توانایی های داخلی وارد عمل شده و کمبودهای صنعت قطعه سازی کشور را مرتفع نمایند. ما در حال حاضر 3500 شرکت دانش بنیان داریم که طبیعتا با یک همت قوی می‌توان بیش از 50 درصد از مشکلات صنعت قطعه سازی کشور را حل کرد. ما در شرایط تحریمی به سر می‌بریم و در صورت تمرکز بر این موضوع می‌توانیم مشکلات تحریم را کاهش دهیم.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا