Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

نرمش وزیر برای فروش خودروهای داخلی با قیمت بازار آزاد!

موضوع قیمت گذاری خودروهای داخلی که 3-4 ماهی است به موضوع اول صنعت خودروسازی و شاید کل اقتصاد ایران تبدیل شده موضوعی است که حالا با نرمش‌های پی در پی دولت و وزارت صنعت همراه شده و به نظر می‌رسد که تدبیر خودروسازان برای افزایش قیمت عملیاتی شده و به هدف نهایی خود رسیده‌اند که بر اساس آخرین جلسه برگزار شده بین خودروسازان و مجلس و دولت عملا فروش با قیمت 5 درصد زیر بازار موافقت شده است.

به گزارش چرخان، رضا حمانی وزیر صنعت و معدن در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت خودروسازان و همچنین قیمت گذاری جدید خودروهای داخلی گفت: ما طبق بررسی‌هایی که انجام دادیم و توافقاتی که با خودروسازان داشتیم به یک فرمولی رسیدیم که این شرکت‌ها هر بار 5 درصد از قیمت محصولاتشان بکاهند و فروش فوری برای آنها ارائه کنند که این پروسه تا زمانیکه تعادلی بین قیمت کارخانه و بازار ایجاد شود ادامه خواهد داشت.

وزیر صنعت در ادامه با اشاره به مشکل اصلی خودروسازان در تولید خودرو گفت: اصلی‌ترین مشکل خودروسازان در حال حاضر مشکل مربوط به نقدینگی است که آنها را در امر تولید به مشکل انداخته است. ما جلساتی پیرامون این موضوع داشتیم که بتوانیم مشکل نقدینگی آنها را حل کنیم و تصمیم فعلی نیز از جمله مواردی است که برای حل این مشکل اتخاذ کردیم.

رحمانی در ادامه گفت: خودروسازان در چند هفته اخیر با روند نزولی تولید خودرو مواجه بودند ولی در حال حاضر این روند متوقف شده و تولید آنها در حال برگشت به روال صعودی است. ما در حال طراحی بسته‌ای هستیم که به صورت بلندمدتی بتوانیم مشکلات خودروسازان را حل کنیم. در وضعیت فعلی سودی بین قیمت کارخانه و قیمت بازار وجود دارد که این سود نه به جیب خودروساز می‌رود و نه اینکه مردم از این سود منتقع هستند!

وی در ادامه افزود: در حال حاضر مشکلاتی برای تولید خودرو وجود دارد که در حال تلاش برای بهبود این وضعیت هستیم تا بتوانیم تامین خودروی مورد نیاز مردم را انجام دهیم. البته خودروسان نیز در قبال این حمایت‌ها متعهد شده‌اند که تعهدات خود را طبق قرارداد منعقد شده ایفا نمایند.

وزیر صنعت در ادامه با اشاره به موضوع قیمت خودروهای داخلی گفت: تصمیم گیری در مورد قیمت خودرو به شهریور ماه برمی‌گردد و قرار بود که قیمت 5 درصد زیر قیمت بازار رعایت شده و این پروسه کاهش 5 درصدی عملیاتی شود تا زمانی که سازمان حمایت به موضوع وارد شده و نقطه تعادل را پیدا کند. ما قبل از این به دلیل کاهش تولید خودرو امکان عملیاتی کردن این طرح را نداشتیم ولی حالا با بهبود وضعیت تولید می‌توانیم طرح را اجرا کرده و بازار را به تعادل برسانیم. ما بسته‌های بلند مدتی برای بهبود وضعیت خودروسازان خواهیم داشت تا از نوسان‌های این چنینی در صنعت خودرو جلوگیری کرده و این صنعت را نسبت به این موارد ایمن کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.