مکمل بنزین
گوناگونخبر

خودروی خودران شرکت بوش آلمان را ببینید!

در سال‌های اخیر، تنها شرکت‌های پیشرو خودروسازی در جهان نیستند که به دنبال پیشبرد این صنعت به سمت خودروهای خودران و در اصطلاح، هوشمندتر شدن بیش‌ازپیش خودروها بوده‌اند. انگار شرکت‌های الکترونیک و غیر خودرویی مانند بوش (Bosch) آلمان نیز قصد رقابت با ابرخودرو سازان جهانی برای این رقابت سخت آینده رادارند.

شرکت بوش، طرحی را آماده کرده است که قرار است ماه آینده میلادی در نمایشگاه CES به نمایش بگذارد. طرحی که بیشتر از آنکه بخواهد شبیه خودروهایی باشد که در ذهن ما نقش بسته‌اند، شبیه یک واگن کوچک شیشه‌ای است که در قطارهای درون‌شهری استفاده می‌شوند.

در این طرح می‌توانیم دو ردیف صندلی روبروی هم که هر ردیف از دو صندلی تشکیل‌شده‌اند را ببینیم که به را هر سرنشین، یک صفحه‌نمایش مخصوص برای انجام کارهای دلخواه، تدارک دیده‌شده است. بدون شک، موتور این خودروی خودران شرکت بوش برقی بوده و بیشتر از آن‌که بخواهیم روی توان این خودرو صحبت کنیم باید روی توانایی‌های آن متمرکز شویم.

این شرکت الکترونیکی آلمانی هنوز نامی برای طرح مفهومی خود انتخاب نکرده است. همچنین، بوش در این خودروی خودران، از نقشه‌های دیجیتالی برای مسیریابی جاده‌ای، نرم‌افزاری برای رزرو و دسترسی داشتن به خودرو، صفحه‌ای مخصوص نشان دادن اطلاعات مربوط به موتور و باتری‌های خودرو و دوربین‌هایی برای بررسی فضای بیرونی خودرو و داخل کابین (برای مثال اگر سرنشینان وسایل خود را جاگذاشته باشند)، استفاده خواهد کرد.

طبق گفته‌های دکتر مارکوس هین (Markus Heyn)، رئیس شرکت بوش، بوش در ساخت این طرح مفهومی، روی سخت‌افزار، نرم‌افزار، قابلیت حرکت و شاخصه‌های مهم دیگر که بدرد خودروهای خودران آینده می‌خورند، تمرکز کرده است. طبق گفته‌های آقای هین، در آینده، تمامی خودروهای خودران، از خدمات دیجیتال بوش استفاده خواهند کرد.

اگرچه این ادعای بزرگی از طرف بوش است اما این را هم نباید فراموش کرد که این حرف از طرف شرکت بزرگی زده‌شده است که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های الکترونیکی جهان و از بزرگ‌ترین تأمین‌کننده‌های قطعات خودرویی در اروپا است. شرکت خلاق اشتوتگارتی که همسایه شرکت‌های پورشه و مرسدس بوده و با 440 شعبه خود در سراسر جهان، بیش از 400,000 نفر کارمند دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا