Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

قیمت جدید سایپا اعلام شد؛ چراغ اول با پراید وانت روشن شد!

گروه خودروسازی سایپا در چند روز اخیر نسبت به رقیب دیرینه خود عقب مانده و در حالیکه ایران‌خودرو معمولا به صورت هر چند روز یکبار اقدام به اعلام قیمت جدید محصولاتش می‌نماید، از این قافله عقب مانده و حالا در اقدامی جالب و در اواخر روزی که معاملات بورسی این شرکت نشان از تحولاتی در این شرکت داشت، اقدام به رونمایی از قیمت جدید محصولاتش کرد که تکلیف یکی از خودروهای زیر 50 میلیون تومان این شرکت مشخص شد.

به گزارش چرخان، گروه خودروسازی سایپا طی اطلاعیه‌ای از جدیدترین لیست قیمت خود برای 4 محصول خاص خبر داد که با توجه به قیمت‌های اعلامی به نظر می‌رسد که به زودی شاهد افزایش قیمت سایر محصولات این شرکت از جمله خانواده پراید و تیبا و سایر محصولات این شرکت خواهیم بود.

گروه سایپا تحویل خودرو سایپا خودروهای سایپااین شرکت در اطلاعیه جدید خود که دقایقی قبل منتشر کرد قیمت سراتو 1600 آپشنال، سراتو 2000 آپشنال، چانگان و پراید 151SE را اعلام کرد که افزایش قیمت قابل توجهی را در آنها شاهد هستیم.

اولین خودروی تغییر قیمت یافته این شرکت سراتو 2000 آپشنال است که قبل از این با قیمت 113 میلیون و 62 هزار تومان به مشتریان عرضه میشد که با افزایش قیمت حدود 80 میلیون تومانی به قیمت 196 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. این خودرو در بازار آزاد با قیمتی در حدود 5 درصد بالاتر معامله می‌شود که به نظر می‌رسد از فرمول معروف 5 درصد زیر قیمت بازار استفاده شده است.

قیمت آینه برقی سراتودومین خودروی تغییر قیمت یافته این شرکت سراتو 1600 آپشنال است که قبل از این با قیمت 93 میلیون و813 هزار تومان به مشتریان عرضه میشد که با افزایش قیمت حدود 80 میلیون تومانی به قیمت 176 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.  این خودرو در بازار آزاد با قیمتی در حدود 5 درصد بالاتر معامله می‌شود که به نظر می‌رسد از فرمول معروف 5 درصد زیر قیمت بازار استفاده شده است.

سومین خودروی تغییر قیمت یافته این شرکت چانگان CS35 است که قبل از این با قیمت 74 میلیون و 952 هزار تومان به مشتریان عرضه میشد که با افزایش قیمت حدود 50 میلیون تومانی به قیمت 127 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. قیمت صفر این خودرو در بازار آزاد چیزی در حدود 130 میلیون تومان است که طبیعتا در فرمول 5 درصد زیر قیمت بازار نمی‌گنجد!

چهارمین خودروی تغییر قیمت یافته این شرکت وانت پراید 151SE است که قبل از این با قیمت 23 میلیون و 400 هزار تومان به مشتریان عرضه میشد که با افزایش قیمت حدود 5 میلیون تومانی به قیمت 28 میلیون و 900 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

گفتنی است قیمت این خودرو در حالی 28 میلیون تومان اعلام شده است که در بازار آزاد با حوالی قیمت 33 میلیون تومان معامله می‌شود که طبق فرمول اعلامی می‌توان قیمت حدودی سایر محصولات سایپا را نیز مشخص کرد. به نظر می‌رسد که قیمت حدودی سایر محصولات خانواده پراید چیزی در حدود 30 تا 35 میلیون تومان تعیین خواهد شد که البته این پیش بینی با فرض این است که دولت برای حمایت از قشر ضعیف جامعه وارد کار نشده و حمایت‌هایی را از قیمت گذاری پایین این خودروها انجام ندهد.

 

 

6 دیدگاه
  1. ناشناس می گوید

    جمهوری اسلامیه دیگه

  2. ناشناس می گوید

    در این مورد نادر قاضی‌پور، نماینده مجلس گفت: باید مشخص شود پول‌های هنگفتی که خودروسازان تحت عنوان پیش‌فروش از خریداران دریافت کرده‌اند، کجا هزینه شده که آنها همیشه از مردم طلبکار هستند. وی اظهار کرد: شرکت‌های خودروسازی به تعهدات خود عمل نکرده و قیمت‌ها را در زمان تحویل، به روز محاسبه می‌کنند، حال آنکه باید قیمتِ زمان پیش‌فروش، اساس کار قرار گیرد و خریداران تنها سهم باقیمانده را پرداخت کنند. قاضی پور درباره نحوه محاسبه قیمت خودروهای تاخیری نیز خاطرنشان کرد: به‌زعم کمیسیون صنایع و معادن، شرکت‌های خودروساز باید محصولات پیش‌فروشی را با همان قیمت زمان ثبت‌نام تحویل دهند. در واقع کسی که در زمان پیش‌فروش، پژو را با قیمت مثلا ۳۳ میلیون تومان و با سررسید مهر خریداری و هنوز موفق به دریافت نشده، نه تنها نباید پولی بابت افزایش قیمت بپردازد، بلکه باید ضرر و زیان بابت تاخیر نیز دریافت کند.

  3. mihan-market.com می گوید

    قیمت های خوبیه !!!

  4. ناشناس می گوید

    با شصت سال سن تازه بدبختی پول جورکرد یک پراید ثبت نام کردم باتوجه به این قیمت جدید الان بایدبرم پولم راپس بگیرم ریدم به سلام خودروسازان

  5. ناشناس می گوید

    با شصت سال سن تازه بابدبختی پول جورکردم یک پرایدثبت نام کردم با این قیمت جدیدتوان تحویل گرفتن آن را ندارم بایدپولم راپس بگیرم …………

  6. M می گوید

    آخرش چیشد؟
    شد ۵درصد کمتر از حاشیه بازار؟
    برید بمیرید بابا.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.