مکمل بنزین
خبرداخلی

بی کیفیت‌ترین و با کیفیت‌ترین خودروهای داخلی مشخص شدند!

در حال حاضر موضوع خرید خودرو برای بسیاری از افراد حکم سرمایه گذاری پیدا کرده و برخلاف بسیاری از کشورهای دنیا حرفی از کیفیت متفاوت خودروهای مختلف وجود ندارد. اما به هر حال شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد طبق روال ماهانه گزارش کیفیت خودروهای داخلی را اعلام کرده است که به نظر می‌رسد علیرغم وضعیت موجود می‌توان به بررسی این گزارش پرداخت.

به گزارش چرخان، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که ماهانه اقدام به انتشار لیست با کیفیت‌ترین و بی کیفیت‌ترین خودروهای داخلی می‌پردازد، در جدیدترین اطلاعیه خود نتیجه بررسیش را از تولیدات فروردین ماه اعلام کرد که به نظر می‌رسد تغییر خاص و قابل توجهی در آن اعمال نشده و خودروسازان کوچکترین تلاشی برای بهبود کیفیت محصولاتشان نداشتند.

سایپا خودروهای چینی تحویل خودروهای پیش فروش شده محصولات جدید سایپاطبق آمارهای رسمی از خودروسازان می‌توان گفت که چیزی در حدود 30 هزار خودرو در فروردین ماه تولید شده است که 99 درصد از این مقدار متعلق به خودروهای سبک و سواری بوده و 1 درصد باقی مانده نیز به محصولات سنگین و تجاری اختصاص پیدا کرده است. گزارشی که در ادامه مشاهده می‌کنید حاصل بررسی 44 خودروی سبک از خودروهای داخلی بوده و شرکت‌های مختلف سازنده در بین نام‌ها مشاهده می‌شود.

در بین خودروهای وانت شرکت‌های مختلف، وانت نیو پیکاب فوتون و وانت تندر تنها خودروهایی هستند که علیرغم قیمت بالای خود، صرفا توانستند 3 ستاره کیفی را دریافت کنند. وانت نیسان تک سوز و دوگانه سوز بدترین رده کیفی را از این شرکت دریافت کردند!

ایران‌خودرو پژو 405 و سمنددر بخش خودروهای سواری نیز، در سطح قیمتی 1 خودروهای نیومزدا 3 و سوزوکی ویتارا توانستند 4 ستاره کیفی را دریافت کنند که این سری از قیمت‌ها به تازگی به گزارش شرکت بازرسی اضافه شده است. در سطح قیمتی بعدی پژو 2008 پس از ماه‌ها که دارنده 4 ستاره کیفی بود به 5 ستاره کیفی رسیده و تنها خودرو دارنده 5 ستاره کیفی شد که البته با توقف تولید این خودرو عملا این موفقیت از بین خواهد رفت.

کیا سراتو و هایما اس 7 اتوماتیک در رده بعدی این لیست قرار دارند که با 4 ستاره کیفی توانستند موفقیت بعدی را برای سایپا و ایران‌خودرو رقم بزنند. بدترین خودروی این رده نیز متعلق به شرکت مدیران خودرو بوده که با خودروی ایکس 33 صرفا موفق به کسب 2 ستاره کیفی شد.

ایران‌خودرو پژو 206 و وانت آریساندر سطح قیمتی 3 و طبق روال معمول می توان بسترن را دید که با 4 ستاره کیفی در رتبه اول قرار گرفته است. ایکس 22 مدیران خودرو با 3 ستاره کیفی بدترین خودروی این رده قیمتی نام گرفت.

در سطح قیمتی 4 که شلوغ‌ترین رده قیمتی این گزارش است، تندر 90 پلاس اتوماتیک در رتبه اول قرار گرفته و توانسته 4 ستاره کیفی را از آن خود کند. در رده‌های بعدی نیز می‌توان به تندر 90 پلاس، پژو 207 اتوماتیک، پژو 207 و پارس تندر اشاره کرد که این خودروها نیز موفق به کسب 4 ستاره کیفی شدند.

ایران‌خودروخودروی های سورن، پژوپارس کرمانشاه، سمند تبریز، پژو 405 خراسان، سایپا، تیبا 2 و تیبا در آخرین رده های این لیست قرار گرفتند که با کسب 2 ستاره کیفی به بی کیفیت‌ترین خودروهای داخلی این رده ملقب گردیدند!

در سطح قیمتی 5 خودروهای داخلی که البته صرفا جایگاه محصولات سایپا بوده و خانواده پراید در آن قرار گرفته شاهد خودروهایی هستیم که بدترین و بهترین خودروی آن صرفا 2 ستاره کیفی کسب کرده‌اند و در ابتدای این لیست سایپا 131 قرار گرفته و بی کیفیت‌ترین خودرو نیز سایپا 131 پارس خودرو بوده است.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا