مکمل بنزین
خبرداخلی

تصمیم خودروسازان برای افزایش قیمت خودروهای داخلی چیست؟

خودروسازان که در روزهای گذشته اقدام به افزایش قیمت بسیاری از محصولات خود کردند که حواشی زیادی به همراه داشت ولی سوال بزرگی که پیرامون این شرکت‌ها وجود دارد این است که اگر فرمول نهایی افزایش قیمت خودروهای داخلی مشخص شده و مجوز گرانی حدود 20 محصول از آنها صادر شده چرا تکلیف باقی محصولات مشخص نمی‌شود که طبق گفته بعضی از منابع این اقدامات به صورت مرحله به مرحله انجام خواهد شد.

به گزارش چرخان، پیش بینی میشد که با گرانی در خودروهای داخلی که به تازگی شاهد آن بودیم عملا عرضه شرکت‌ها نیز بالا برود و مردم به راحتی بتوانند به جای خرید خودرو از بازار اقدام به ثبت سفارش از خود خودروساز نمایند ولی در بعضی از موارد که البته می‌توان به اکثریت آنها تعمیم داد این اتفاق رخ نداد و خودروسازان کماکان از عرضه محصول خودداری می‌کنند!

قیمت روز خودرو قیمت خودرو خودروهای داخلیاز سوی دیگر حتی خودروسازان با وجود اینکه نقدینگی خوبی در چندماه اخیر جمع کرده‌اند و آمارها از شارژ چند هزار میلیارد تومانی آنها حکایت دارد ولی این اتفاق عملا باعث نشد که آنها دست از عدم عرضه بردارند و نیاز مشتریان را پاسخ دهند که در این بین هدف گران‌تر شدن محصولات نیز شایعه شد وی به نظر می‌رسد مشکل جای دیگریست.

سایپا که البته در زمینه اعلام قیمت جدید محصولاتش کمی عقب‌تر از رقیب دیرینه خودش هست معتقد به قیمت گذاری 3 تا 5 درصد زیر قیمت بازار است و به دنبال کسب مجوز برای فروش این چنینی در بازار است و تا زمانی که امکان اخذ مجوز این چنینی نداشته باشد طبیعتا از عرضه مناسب نیز خودداری خواهد کرد. البته این شرکت در زمینه خودروهای خانواده پراید و تیبا وضعیت بدی ندارد ولی در سری محصولات رنو عملا بدترین عملکرد ممکن را داشته است.

بازار خودرو قیمت خودرو قیمت خودرو در بازار آزاد خرید خودرو شرایط فروش ایران‌خودرو قیمت جدید خودرومحمدرضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت خودروهای داخلی و قیمت آنها گفت: قیمتی که در حال حاضر برای بسیاری از خودروها وجود دارد و قبلا وجود داشت واقعی نبود چرا که فاصله قیمتی کارخانه تا بازار به قدری بالا بود که سود دلال را حداکثر می‌کرد. البته در مورد قیمت افزایش یافته خودروهای داخلی نیز باید از شرکت‌ها پرسیده شود که آیا با قیمت‌های جدید امکان افزایش تولید و تنظیم بازار را دارند یا خیر؟

وی در ادامه با اشاره به دلایل عدم اعلام قیمت جدید خودروهای داخلی از سوی شرکت‌ها گفت: شاید خودروسازان قصد دارند از ایجاد شوک قیمتی به بازار جلوگیری کنند و از اعلام یکباره آنها خودداری می‌کنند. هنوز گشایش خاصی در زمینه واردات قطعات خودرو صورت نگرفته است و رویه ثبت سفارش بسیار سخت شده و کسی را سراغ ندارم که توانسته باشد وارداتی را انجام دهد. نامه‌ای به رئیس جمهور نوشته شده و از ایشان خواستار تسهیل در روند واردات قطعات و مواد اولیه شدیم ولی تا به حال تسهیلی صورت نگرفته است. شرکت‌های خارجی طبق مکانیزمی آماده همکاری با ما هستند ولی آماده سازی بستر این مکانیزم‌ها با دولت است که امیدواریم هر چه سریعتر این مشکل حل شود.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام .دردنیا خودروسازها در اندیشه هستند باارتقاءکیفیت خودرو خود مشتری جلب کننددر کشور اسلامی ایران جلسه میزارند که چطور خون ملت وتو شیشه کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا