مکمل بنزین
برگزیده‌هاخبرداخلی

آخرین وضعیت خودروهای داخلی و یک خبر خوب برای حواله‌های پیش فروش نیمه اول سال 97

موضوع افزایش قیمت خودروهای داخلی علاوه بر مشکلاتی که برای افزایش هزینه خانوار برای تامین و خرید این خودروها داشته و مشکلاتی از قبیل تورم فزاینده را به همراه داشته، شاید بیشترین تاثیر و ضرر را برای افرادی داشته که سال گذشته و در عین ثبات اقدام به پیش خرید محصولات خودروسازان کردند و حالا خودروسازان به دنبال تحویل خودروهای پیش فروش با قیمت جدید هستند که طبیعتا ظلم بزرگی برای افرادی است که در زمان ثبات، اقدام به ثبت سفارش کردند.

به گزارش چرخان، بسیاری از مشتریان ایران‌خودرو و سایپا که در سال گذشته و در حالیه به راحتی می‌توانستند با پرداخت وجه اندک بالاتری اقدام به خرید خودرو از بازار آزاد نمایند اقدام به ثبت سفارش مستقیم از کارخانه کردند که حالا با افت ارزش پولشان روبرو شدند و خودروسازان نیز قیمت محصولات را با قیمت جدید دلار اعلام می‌کنند که طبیعتا پرداختی آینده مشتریان را به چیزی نزدیک به دوبرابر آن چیزی که تصور می‌کردند می‌رساند. البته جدا از این مشکل، مشکل دیگری نیز برای مشتریان خودروسازان وجود دارد که علیرغم این افزایش قیمت‌ها بازهم باید در انتظار تعیین تکلیف شرکت‌ها برای تحویل خودروهای ثبت نامی باشند!

سایپا و ایران‌خودرو خودروسازان ایران‌خودرو و سایپا شرکت برتر استانداردهای 85 گانه خودروهای داخلی قیمت خودروها خودروهای داخلی قیمت رسمی پراید خودرو سایپا و ایران‌خودرو خودروهای داخلی سهام ایران‌خودرو و سایپا خرید و فروش خودرو خودروساز خودروسازی قیمت خودروخودروسازان در حال حاضر هنوز بعضی از تعهدات خرداد ماه خود را عملی نکردند که طبیعتا تکلیف ماه‌های بعدی نیز به همین منوال مشخص خواهد بود ولی عملا این تاخیرها به گونه ایست که مشتریان را برای ادامه کار نا امید کند چرا که هیچ حمایتی از سوی وزارت صنعت و مجلس برای آنها وجود ندارد.

بسیاری از مشتریان خودروسازان به دنبال پاسخ این سوال هستند که اگر خودروساز در تحویل خودرو ناتوان بوده و تاخیر فعلی را ایجاد کرده است چرا باید مردم بهای این بی کفایتی را بپردازند و افزایش قیمت‌های فعلی را متحمل شوند؟

از سوی دیگر وزارت صنعت عملا اعلام کرده است که قیمت گذاری و همه جلساتی که برای تعیین تکلیف قیمت خودروهای داخلی و خودروهای پیش فروش شده صورت می‌گیرد برای چهار محصول پژو و تیبا و پراید و سمند است و سایر محصولات از شمول قیمت گذاری و نظارت این چنینی خارج هستند ولی آیا قیمت گذاری 4 محصول طوری خواهد بود که مشتریان متضرر نشوند؟

خودروسازان خودروسازی بازار خودروی عراق قیمت قطعات یدکی خودروطبق خبری که جدیدا در این حوزه منتشر شده است، خودروهای پرتیراژی که موعد تحویل شهریورماه 97 به قبل را دارند با قیمت‌های قبلی محاسبه خواهند شد و حواله‌های پیش فروش بعد از این تاریخ با قیمت‌های جدید محاسبه می‌شوند که طبیعتا بخش عظیمی از این پیش فروش‌ها نیز برای نیمه اول سال 97 هست. البته طبق تصمیم مسئولین و خودروسازان تمام مشتریانی که حواله‌های با موعد شهریور به بعد را دارند به طور کامل سود تاخیر و مشارکت دریافت خواهند کرد.

البته باید دید که وقتی قیمت جدید محصولات در آبان و آذر سال جاری اعلام شده چرا باید مشتریان دارای حواله مهر و آبان نیز درگیر این گرانی‌های اخیر باشند که قطعا به زودی و در روزهای آینده مشکلاتی را از سوی این دسته شاهد خواهیم بود!

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. اگر که پول ما رو هم به ارزش اون موقع حساب کنن بله یعنی بنده که برج ۶ امسال ۸۵میلیون به ایران خودرو دیزل واریز کردم و وانت فوتون ثبت نام کردم موقع ثبت نام قیمت رو قطعی نزدن و در قرارداد ذکر شده که براساس دلاری که بانک مرکزی بهشون تخصیص میده که به گفته مسئول نمایندگی بیشتر از ۱۷۰میلیون نمیشه اما امروز ۱۱برج ۱۰با نمایندگی تماس گرفتم و گفتن که قیمت شده ۲۹۳میلیون برای یک وانت حالا من که ندارم باید چه خاکی به سرم کنم تازه این خودروی کار هست و قصد بنده کار کردن در عسلوییه بود که متاسفانه زندگی بنده را خراب کردن مگه نگفتن که فقط خانواده پژو و رنو و پراید رو قیمت گذاری میکنن آخه ۵%زیر قیمت بازار به خدا ظلم به من بخت برگشته هست قیمت بازار مدل ۹۵ این ماشین ۱۷۰میلیون هست که هنوز مدل ۹۷ رو بیرون نداده بودن که قیمت بازار بگیره بعدشم اصلن قیمت بازار و ارزش واقعی یک ماشین را چه کسی تعیین میکنه تورا خدا با روان و روح مردم بازی نکنین که یک لحظه شاید ورق برگرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا