مکمل بنزین
رپورتاژ

آیا پژو 207 خود را بفروشیم؟

پژو 207 هشت سال قبل با چهره جذابی وارد میدان شد تا مشتری‌های جدیدی را به جمع مشتریان قبلی خود اضافه کند. با اینکه امکانات آن در مقایسه با تیپ پنج 206 حرف جدیدی برای گفتن نداشت اما دور شدن از چهره تکراری 206 دلیل خرید بسیاری از افراد شد.

این خودرو جدید پژو در ایران پیش از این یک بار در فرانسه آزموده شده است. فرانسوی‌ها 206 پلاس را تا سال 2012 تولید کرده و در اندونزی هم آزموده بودند. موتور 207 در فرانسه حجم 1.4 لیتری و 70 اسب بخار داشت. طراحی جدیدتر پژو 207 باعث شد که آن به یک موتور 1.6 لیتری و 107 اسب بخار مجهر شود. ارتفاع 207 نیز 40 سانتی‌متر بیشتر از 26 پلاس بود. طول و عرض آن نیز تفاوت‌هایی داشت.

بعد از تولید و عرضه آن به بازار برخی از رانندگان از گیربکس 207 ناراضی بودند. آنها با حدود 50 میلیون تومان هزینه انتظار دنده‌ای نرم‌تر داشتند. بعضی از خریداران نیز ادعا می‌کردند که خودرویشان در دنده دو با صداهای زیادی همراه می‌شود. مشکل دنده در مدل 207 I  تا حدودی حل شده اما جیرجیر صدای داخل اتاق دلیل برخی از افراد برای فروش پژو 207 قدیمی شده است.

قطعات چینی یکی دیگر از دلایل مشتری‌ها هنگام فروش پژو 207 است. آنها با اسم پژو برای خرید یک خودرو فرانسوی ثبت نام می‌کنند اما چیزی که به دستشان می‌رسد ترکیبی از قطعات بی‌کیفیت چینی، طراحی فرانسوی و مونتاژ ایرانی است. برای مثال کیفیت پلاستیک به کار رفته در خودرو به مرور زمان منجر به تولید صداهای زیاد در اتاق می‌شود. همچنین خشکی اتاق را می‌توان از داشبورد آن حس کرد.

خودروساز ایرانی که با افزایش تحریم‌ها و خداخافظی پژو در ایران راهی به جز مراجعه به چین نداشت پس از امضای برجام مشتریانش را به قطعات بهتر امیدوار کرد. در حال حاضر با خروج آمریکا از برجام پژو سیتروئن اعلام کرده که به زودی دوباره ایران را ترک می‌کند.

امروز پژو 207 سال 96 از 50 تا 68 میلیون تومان در بازار خودروهای دست دوم قیمت‌گذاری شده است. مدل ارزان‌تر آن 12 هزار کیلومتر و مدل گران‌تر 7 هزار کیلومتر کارکرد دارد.

با توصیف این عیب‌ها عجیب نیست که کسی قصد فروش پژو 207 خود را داشته باشد. با پول این خودرو می‌توان یک برلیانس خرید که از نظر فنی شبیه به 207 اما از نظر کیفیت، امنیت و ویژگی‌های ظاهری در رتبه بالاتری قرار دارد. البته مدل‌های سال 1390 تا 1392 خودرو 207 ایران به دلیل ساخت قبل از تحریم از کیفیت بهتری برخوردارند ولی اگر تصمیمتان باز هم برای فروش تغییر نکرده می‌توانید با تنظیم یک آگهی در دیوار قیمت خودرو را خودتان تعیین کنید. یک پژو 207 اتوماتیک سال 90 در دیوار با بدنه سالم 46 میلیون تومان قیمت دارد. یک مدل دیگر همین سال با 250 هزار کیلومتر کارکرد نیز 42 میلیون تومان فروخته می‌شود. قیمت 41 میلیون تومان نیز از سوی برخی دیگر برای این مدل پیشنهاد شده است.  یکی از کاربران دیوار نیز 207 دنده‌ای سال 95 خود را به قیمت 51 میلیون تومان آگهی کرده است.

منبع : ویرلن

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا