مکمل بنزین
گوناگونخبر

هیوندایی موبیس در CES

هیجان‌انگیز بودن خودروهای آینده را می‌توان از الان حس کرد و آنچه که در گذشته با عنوان خودروهای تخلی میشناختیم، رنگ و روی واقعیت گرفته‌اند. هیوندایی از لحاظ اختراع و ارائه ایده‌های نو، یکی از بهترین‌ها در جهان است و این به وضوح در خودروهای این کمپانی قابل مشاهده است چرا که یک نمونه این خودروها با نام هیوندای موبیس کانسپت در نمایشگاه تکنولوژی CES لاس‌وگاس معرفی شده است.

این محصول کوپه‌، یک خودروی خودران مجهز به تعدادی صفحه‌نمایش را نشان می‌دهد که با مجموعه کاملی از سیستم‌های ارتباطی تکمیل شده است. طراحای این خودرو واقعا خلاقانه و زیبا است و چراغ‌های جلو تکنولوژی جذابی دارند زیرا هیوندایی می‌گوید آن‌ها می‌توانند نمادهای هشدار قرمز را در جلوی عابران پیاده نمایش دهند و از حرکتی غیر ایمن آنها جلوگیری کند. با توقف این خودرو، چراغ‌های جلو نماد دیگری را نشان می‌دهند تا عابران با ایمنی کامل و خیال راحت به راه خود ادامه دهند.

این کانسپت با نمایش شمارش معکوس  زمان شروع حرکت خودرو را به عابران نشان می‌دهد تا آنها با سرعت و دقت بیشتری خیابان را طی کنند. این کانسپت دارای هاله‌ی نورانی در زمان حرکت است که نشان می‌دهد این خودرو در حالت رانندگی خودکار قرار دارد و دیگران باید هوشیارتر باشند. مجموعه کاملی از امکانات رفاهی و ایمنی دیگر در این خودرو تعبیه شده و می‌گویند از لحاظ دقت در رانندگی خودکار، یکی از کامل‌ترین‌ها خواهد بود.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا