مکمل بنزین
خبرداخلی

تکلیف مشتریان و تولیدات پارس خودرو در زمستان 97 و بهار 98 چه می‌شود؟

شاید بتوان مشتریان محصولات پارس خودرو را یکی از بدشانس‌ترین و بیشترین متضررین خروج آمریکا از برجام دانست چرا که به دلیل وابستگی شدید پارس خودرو به خودروسازان خارجی حالا در اغلب محصولات این شرکت شاهد مشکل در تولید هستیم و عملا تولید در این محصولات به گونه‌ای است که تعهدات تابستان این شرکت نیز عملیاتی نیست و مشتریان بایستی ماه‌ها برای دریافت خودروهای خود صبر کنند یا تن به پیشنهادی عجیب دهند!

به گزارش چرخان، شرکت خودروسازی پارس خودرو که از زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی سایپا محسوب می‌شود این روزها یکی از شرکت‌هایی است که عملا در تولید محصولات خود به دلیل عدم همکاری خودروسازان خارجی دچار مشکل شده و به راحتی می‌تواند از وضعیت لیست محصولات بلندبالای این شرکت از فروردین ماه سال جاری تا همین چند روز گذشته به حالت وخیم تولید این شرکت پی برد چرا که بسیاری از خودروهای پرطرفدار این شرکت حذف شده و تنها محصولات چینی در لیست فروش پارس خودرو خودنمایی می کنند.

ساندرو پارس خودروالبته در آمارهایی که برای کاهش تولید توسط ارگان های رسمی مطرح می‌شود این شرکت در رده دوم کاهش تولید قرار دارد ولی به دلیل اندازه شرکت و اندازه تولید کل این شرکت وضعیت با فاصله بسیار زیاد در این لیست بد بوده و تا زمانی که تکلیف محصولات این شرکت در دو گروه محصولات خانواده رنو و محصولات خانواده برلیانس مشخص نشود، وضعیت کلی پارس خودرو نیز رو به راه نخواهد شد.

زیان فعلی پارس خودرو در حالی رخ می‌دهد که به راحتی در اردیبهشت ماه سال جاری می‌توانست با یک پیش بینی ساده و ایجاد انبارهای پر از قطعه در حال حاضر وضعیتی به مراتب بهتر را داشته باشد ولی مشخص نیست سو مدیریت این شرکت و به طور کلی گروه خودروسازی سایپا در آن زمان چراو چگونه رخ داده که گویا خروج از برجام آنی بوده و آمریکا نیز به یکباره زیر تعهدات خود زده است ولی حتی این کشور متخاصم چیزی در حدود 3 ماه نیز به صنعت خودروسازی کشورمان وقت داده بود ولی بازهم اتفاقی رخ نداد و از همان روز 16 مرداد 97 این صنعت دچار مشکل شد!

متاسفانه مدیریت پارس خودرو به قدری غلط پیش می‌رفت که به جای حل بحران‌های ایجاد شده در این شرکت اقدام به پیش فروش گسترده محصولات رنو و برلیانس کرد تا نقدینگی موردنیازش را به دست بیاورد که یک اشتباه روی اشتباهات قبلی این شرکت به شمار می‌رفت!

حالا شنیده‌ها از این شرکت نشان می‌دهد که عملا راه برای ادامه کار برای پارس خودرو بسیار سخت بوده و بایستی راه دشواری را برای رضای مشتریانش بپیماید که از جمله آن می‌توان به پیشنهادی اشاره کرد که حالا همه خودروسازان ناچار به استفاده از آن هستند و این پیشنهاد چیزی نیست جز پیشنهاد تعویض خودروی ثبت نامی به دیگر خودروهای موجود که در مورد پارس خودرو این پیشنهاد تعویض به تغییر سفارش تندر 90، ساندرو و برلیانس به خودروهای پراید و تیباست که وضعیت تولید خوبی در گروه خودروسازی سایپا دارند ولی آیا مشتریان این شرکت راضی به این تعویض خواهند شد؟ البته پارس خودرو یک گزینه دیگر نیز در مقابلشان خواهد گذاشت که آن هم صبر برای انعقاد برجامی دیگر و رفع مشکلات خارجی این خودروساز داخلی است!

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. -در تاریخ 15اردیبهشت برای پارس تندر ثبت نام کردم که 3 روز قبل از اعلام خروج ترامپ در 18 اردیبهشت بود!
    -ترامپ که میگن کافره! اجرای تحریم ها رو از تاریخ 13 مرداد تعیین کرد و طبق گفته نویسنده محترم، پارس خودرو 3 ماه فرصت داشت قطعه تامین کند.
    اما طبق قوانین پیش فروش، شرکت خودروساز به وزارت صمت درخواست پیش فروش میده و یک ناظر از صمت به خودروسازی میره و پس از تایید وجود قطعه، اجازه ی برگذاری پیش فروش میده. حالا میشه فهمید که یا 1- وزارت صمت زیر نظر شریعتمداری، کم کاری کرده و وضعیت قطعه رو چک نکرده یا 2- جهرودی رئیس وقت سایپا اقدام به فروش خودروهای ما در بازار آزاد و از طریق نمایندگی ها کرده؟
    آیا قوه قضاییه نمیخواد وارد این اقدام که رنگ و بوی فساد میده بشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا