مکمل بنزین
خبرداخلی

دولت قصد ترخیص خودروهای خارجی دپو شده در گمرک را دارد؟

واردات خودروهای خارجی چندماهی است که ممنوع شده و با توجه به وضعیتی که در دولت و همچنین وزارت صنعت شاهد آن هستیم به نظر می‌رسد که تا دو سه ماه آینده نیز خبری از باز شدن واردات نخواهد بود، اما شنیده‌ها حاکی از این است که مصوبه اخیر دولت مبنی بر تعیین تکلیف خودروهای دپو شده در گمرک به زودی مشخص شده و با توجه به اقدامات صورت گرفته به زودی ترخیص شوند.

به گزارش چرخان، دی ماه سال جاری و پس از ماه‌ها بلاتکلیفی که برای خودروهای دپو شده در گمرک وجود داشت، مصوبه‌ای از سوی هیات دولت منتشر شد که نشان می‌داد ترخیص بسیاری از خودروهای خارجی باقیمانده در گمرک به زودی انجام خواهد شد و البته پس از آن، بانک مرکزی وارد عمل شد و توانست با ارائه توضیحاتی بخشی از خودروهای بلاتکلیف را کماکان بلاتکلیف باقی بگذارد که البته دلیل محکمی چون عدم فشار به بازار ارز داشت!

تعرفه واردات خودروهای خارجی واردات خودروطبق مصوبه‌ای که هیات دولت در حوالی 20 دی ماه سال جاری تصویب کرد، مقرر شد تا آن دسته از خودروهای دارای برگه انبار به تاریخ قبل از 15 دی ماه با پرداخت مابه التفاوت ارز 4200 تا 8500 تومانی اقدام به ترخیص خودرو نمایند ولی البته این مصوبه به تنهایی برای تعیین تکلیف نهایی خودروهای خارجی دپو شده در گمرک کافی نبود و حالا پس از گذشت حدود 20 روز از آن مصوبه هنوز جزئیات بیشتری از تعیین تکلیف خودروهای دپو شده وجود ندارد و بسیاری از مردم که سال گذشته اقدام به پرداخت هزینه خودرو کرده‌اند، منتظر دریافت خودروی خود هستند.

مهدی دادفر دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت خودروهای خارجی دپو شده در گمرک کشور گفت: متاسفانه این مصوبه هیات دولت همانند بسیاری از مصوبه‌ها بی اثر بوده و در حالیکه در اواسط دی ماه تصویب و توسط رسانه‌ها منتشر شد ولی این اتفاق تاثیری نداشته و هنوز تاثیر خاصی از آن را در عمل ندیدیم.

پیش فروش خودروهای خارجی خودروی خارجی خودروهای خارجیوی در ادامه افزود: در حالیکه مشخص نیست دولتی‌ها بر چه اساسی با این موضوع مخالفت می‌کنند، حدود 17 هزار خودرو در گمرکات کشور دپو شده است. به نظر می‌رسد که دولت بیشتر قصد مانور داشت و قصد آرام کردن مردم را داشتند چرا که اگر بنا بر عملیاتی کردن بود شاهد این وضعیت نبودیم.

دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت قیمتی خودروهای خارجی گفت: به نظر می‌رسد که با توجه به وضعیت فعلی شاهد افزایش قیمت 20 درصدی در پایان سال باشیم و البته در حال حاضر نیز مشتری برای این خودروها وجود دارد. در حالیکه بعضی از افراد معتقدند که افزایش قیمت فعلی مقطعی است ولی باید بپذیریم که قیمت خودروهای خارجی همراه با نرخ ارز افزایش پیدا می‌کند.

خودروی خارجی خودروهای خارجی ممنوعیت واردات خودروهای خارجیاین گفته‌ها در حالی است که یکی از مسئولین وزارت صنعت در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که عملیات نهایی ترخیص خودروهای خارجی از گمرک منتظر امضای نهایی وزیر بوده و پس از امضای ایشان اقدامات لازم صورت خواهد گرفت که زمان تقریبی ترخیص این خودروها، ایام نزدیک به سال جدید خواهد بود که طبیعتا تاثیر خوبی در ارزانی خودروهای خارجی و یا حداقل کنترل قیمت‌ها خواهد داشت.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. به نظر من دولت میونه واردات خودروها دست دوم از سال2014تا2018 از مناطق آزاد به سرزمین اصلی رو آزاد کنه،آنوقت قیمت خودروهای خارجی خیلی میاد پایین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا