مکمل بنزین
رپورتاژ

چرا اتومات‌های ال 90 یا تندر 90 محبوب شدند؟!

در سال 97 بیشتر از گذشته، بخت به ماشین‌های اتوماتیک رو آورده است. رنو تندر 90 – Renault Tondar 90  که با نام های ” ال 90 ” “L90 ” و ” لوگان ” “Logan ” نیز شناخته می شود، در سال 1386 وارد بازار خودرو ایران شد. در ابتدا کمی طول کشید تا چهره ی زمخت این خودرو برای عموم مردم عادی شود، اما بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی، تندر اعتماد مشتریان را کسب کرد و مزیت استهلاک کم، مصرف مناسب و کابین جا دار آن بر روی طراحی بی روح و امکانات رفاهی محدودش سایه انداخت.

تا چند سال گذشته کمتر کسی خودروهای اتوماتیک توجه نشان می‌داد. دلیل عمده آن نیز قیمت بالای خودروهای اتوماتیک در ایران بود. در نتیجه کارخانه‌ها هم تمایلی به تولید چندان این خودروها نداشتند. حالا اما ورق برگشته و کارخانه‌های ایرانی از قبیل پارس خودرو، ایران خودرو و سایپا به مونتاژ آن‌ها مشغول شدند. یکی از پرفروش‌ترین و البته ارزان‌ترین خودروی اتوماتیک در کشور، تندر 90 است. فروش تندر 90 با دنده‌های اتومات در چهار سال اخیر توانست به آمار قابل قبولی برسد. اکنون تندر 90 خودرویی شناخته شده در سطح بین المللیست که توانست اعتماد مصرف کنندگان را در ابعاد فنی، کیفیت و ایمنی به خود جلب کند.

تندر 90 اتوماتیک محصول تمام و کمال ایران خودرو است. در واقع این شرکت تصمیم گرفت گیربکس تندر 90 «ای دو» را از حالت 5 سرعته دستی به 4 سرعته اتوماتیک تغییر دهد.

ایران خودرو در زمینه فروش تندر 90 اتوماتیک آن‌قدر موفق عمل کرد که به فکر طراحی و مونتاژ ال 90 پلاس افتاد؛ فیس لیفت‌شده لوگان فرانسوی، نسخه اصل و دست نخورده‌ای که مد نظر فرانسوی‌ها بود. تندر 90 پلاس از خانواده «ای» نبود بلکه نسبت به آن‌ لاکچری‌تر به حساب می‌آمد. این خودرو از امکانات کامل بهره می‌برد و حتی عده‌ای آن را با رنو ساندرو مقایسه می‌کردند. تندر پلاس البته در دو نوع دستی( 5 دنده) و اتوماتیک( 4 دنده) به بازار آمد تا حسرت آن به دل کسانی که هزینه خرید نمونه اتوماتیک را ندارند، نماند. حداکثر سرعت لوگان پلاس 175 کیلومتر در ساعت، مصرف سوخت شهری و جاده‌ای آن به ترتیب 9 لیتر و 5.6 لیتر در 100 کیلومتر و استاندارد آلایندگی این خودرو مانند دیگر  اعضای تندر 90 یورو 4 عنوان شده است. حجم موتور نوع اتوماتیک  1598 سی سی و نوع آن 16 سوپاپه است.

از امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به کیسه هوای مخصوص راننده و سرنشین جلو، قفل مرکزی با ریموت، سویچ ضد سرقت، کامپیوتر سفر، کنترل دستی صندلی‌ها، گودی کمر صندلی‌های، شیشه‌های بالابر جلو و عقب برقی و سیستم اخطاردهی خرابی موتور نام برد. از تغییرات ظاهری تندر 90 پلاس باید به طرح جدید چراغ‌های جلو و عقب، چراغ مه شکن عقب، شب‌رنگ روی سپر عقب و جای موبایل روی داشبورد اشاره کرد.

اگر خودرو تندر 90 پلاس از نوع اتوماتیک دارید، می توانید برای فروش آن در سایت خرید و فروش آنلاین دیوار اقدام کنید، خودرو خود را در بخش وسایل نقلیه آگهی کنید و یک روزه بفروشید.

منبع: ویرلن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا