مکمل بنزین
خبرداخلی

سودجویی جالب ایران‌خودرو از تحریم‌ها و ولع مردم برای خرید دنا + تصاویر

خودروسازان کشور ما در حالی که انتظار می‌رفت با تولید خودروهای ملی و همچنین پس از گذشت چند دهه از فعالیتشان بتوانند در تحریم‌های این چنینی و وضعیت فعلی عملکرد بهتری را از خود نشان دهند ولی ایران‌خودرو در کمال تعجب از یک کلاس از دنا رونمایی کرد که هیچ‌گونه آپشنی از دناهای بازار را ندارد!

به گزارش چرخان، تحریم‌های صنعت خودروسازی کشورمان در حالی چند ماهی است فعال شده که عملا خودروسازان را دچار مشکل کرده و تولیداتشان را تحت تاثیر قرار داده است که برای چندمین بار نشان داد که این شرکت‌ها عملا طرح و برنامه‌ای برای خودکفایی در زمینه تولید محصولاتشان حتی در محصولات ملی خود ندارند و در وضعیت‌های این چنینی دچار مشکل می‌شوند و از آپشن‌های خودرو می‌زنند و حتی قادر به تامین رینگ‌های آلومینیومی خودروها نیستند!

گروه خودروسازی ایران‌خودرو در جدیدترین اقدام خود از یک مدل از دنا رونمایی کرد که با کد کلاس 70112 به مشتریان عرضه شده و عملا آپشن‌های خودروهای دنای دیگر را نداشته و به ساده‌ترین شکل ممکن به مشتریان تحویل داده می‌شود که طبیعتا در وضعیت عادی کل دلیل و چرایی عرضه این خودرو را زیر سوال می‌برد ولی حالا با وضعیت فعلی بازار خودروی کشور با استقبال فراوان مشتریان نیز روبرو شده است.

این خودرو آپشن‌هایی همچون کروز کنترل و رینگ آلومینیومی را نداشته و علیرغم این موضوع در حال حاضر با قیمت 108 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. این اتفاقات در گروه سایپا نیز مشاهده شده و به نظر می‌رسد که عرضه خودرو با کسری آپشن چیزی است که فعلا باید با آن کنار بیاییم و منتظر توافقات جدیدی باشیم که این مشکلات را حل نماید!

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام
    صرفنظر از سوء مديريت و كيفيت پايين محصولات خودروسازان داخلي لازم به ذكر است در هيچ جاي دنيا توليد رينگ و بسياري از قطعات ارتباطي به خودروساز نداشته و خودروساز آن را از بهترين تامين كنندگان (از نظر كيفيت و قيمت) تامين ميكند و در شرايط خاص تحريم كه ورود مواد اوليه و قطعات با مشكلات روزافزوني روبرو است عدم امكان برخي از قطعات دور از ذهن نبوده و نميتان خودروساز را به دليل عدم امكان توليد چنين قطعاتي در داخل سرزنش كرد. خودكفايي با اين عنوان كه تمامي قطعات توسط خودروساز ساخته شود فاقد توجيه اقتصادي و صنعتي ميباشد

  2. سلام بهترین راه این است که مردم خرید نکنند . اما چه فایده مردم ما همیشه اینطورند چیزی کم می شود مورد توجه قرار می گیرد . باز هم می گوییم اگر مردم نخرند هم کیفیت بالا می رود و هم قیمت پایین می آید .یک راه حل خوب تمام خودر سازان تعطیل کنند و خورد را آزاد کنند . و به جای خودرو سازی پرورش گوسفند و گاورا شروع کنند هم منفعت بیشتری دارد وهم سود ؟ البته نه دوباره تحریم می شویم و شیر را باید به قیمت پراید بخریم و….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا