مکمل بنزین
رپورتاژ

بررسی بازار خریدوفروش لندکروز در سایت دیوار

تویوتا لندکروزر از آن دسته خودروهایی است که در ایران بسیار پرطرفدار است اما به دلیل قیمت بسیار بالایی که دارد همه تنها قشر خاصی از جامعه توان خرید این غول آهنین را دارند. تویوتا لندکروزر طوری طراحی‌شده تا علاوه بر سرسختی و توانایی‌های بالا در عبور از مسیرهای صعب‌العبور آفرودی، برای رانندگی در شهر مانند یک SUV شهری متین و آرام و کاملاً قابل‌کنترل باشد. ازاین‌رو این خودرو را جزو SUVهای چند کاربردی هم دسته‌بندی می‌کنند. برای این‌که سطح بالای محبوبیت و شهرت این خودرو را بهتر درک کنید باید گفت که فروش تویوتا لندکروزر بیش از 3.5 میلیون نسخه در جهان فروش داشته است. این میزان فروش برای یک SUV سایز بزرگ آن‌هم باقیمت متوسط رو به بالا در تمام بازارهای جهانی رقم بسیار قابل‌توجهی است.

بدون شک اگر قیمت تویوتا لندکروزر در ایران نیز مانند بازارهای جهانی دیگر از قیمت متعادل‌تری برخوردار بود فروش زیادی را در ایران نیز تجربه می‌کرد. اما اکنون با شرایط به وجود آمده در بازار ایران خریدوفروش تویوتا لندکروزر تنها به میان قشر خاصی از جامعه انجام می‌شود. در ادامه این مطلب قصد داریم به آگهی‌های خریدوفروش تویوتا لندکروزر در سایت دیوار سری بزنیم و شما را از قیمت مدل‌های مختلف این خودرو در بازار فعلی ایران مطلع کنیم.

قیمت تویوتا لندکروزر سال 2006-2010

اولین حضور تویوتا لندکروزر در ایران به سال 2006 بازمی‌گردد. تا آن زمان در ایران شاسی‌بلند با کابینی خانوادگی و لوکس وجود نداشت و تویوتا لندکروزر با ورود خود به ایران معنای تازه‌ای به تعریف شاسی‌بلند در ایران داد. ازاین‌رو بسیاری از علاقه‌مندان به خودروهای شاسی‌بلند پس از آشنایی با این خودرو لوکس و قدرتمند اقدام به خرید تویوتا لندکروزر کردند. در ادامه به بررسی قیمت اولین حضور تویوتا لندکروزر در ایران خواهیم پرداخت.

قیمت تویوتا لندکروزر کارکرده 8 سیلندر سال 2006 و 2007 در بازار فعلی ایران حدود 650 تا 850 میلیون تومان می‌باشد. البته مدل‌های 6 سیلندر این سال را می‌توانید با 450 تا 500 میلیون تومان نیز خریداری کنید. برای خرید تویوتا لندکروزر کارکرده سال 2008 تا 2010 این مبلغ بیش از 1 میلیارد افزایش پیدا می‌کند. قیمت تویوتا لندکروزر 8 سیلندر 4 لیتری در این بازه زمانی حدود 1 میلیارد تا 1 میلیارد و 200 می‌باشد. اما مدل‌های 4.7 لیتری آن بیش از 1 میلیارد و 200 تا 1 میلیارد و 400 میلیون تومان نیز قیمت‌گذاری شده‌اند.

قیمت تویوتا لندکروزر 2011-2014

تویوتا لندکروزر 2011 با ظاهری جدیدتر و تجهیزاتی مدرن‌تر وارد کشور شد. افراد زیادی تنها برای ظاهر غول‌پیکر این خودرو عاشق آن بودند زیرا حس قدرت را به رانندگان خود القا می‌کرد. این سری جدید توانایی‌های آفرودی پیشرفته‌تری نیز داشت و به لطف ارتفاع مناسب آن از زمین به‌راحتی اکثر مسیرهای سخت آفرودی را طی می‌کرد. به همین دلیل از این سری نمونه‌های بسیار زیادی در بازار موجود است و درواقع می‌توان گفت لندکروزر 2013 آخرین ‌مدل رسمی موجود از تویوتا لندکروزر در بازار ایران است.

در یک بررسی از قیمت‌های موجود در آگهی‌های خریدوفروش تویوتا لندکروزر در سایت دیوار متوجه تشابه قیمت تویوتا لندکروزر 2011 و 2012 با سری قبل خواهید شد. به‌عنوان‌مثال قیمت تویوتا لندکروزر کارکرده   مدل 2011 و 2012 با موتور 4 لیتری و بدون رنگ حدود 1 میلیارد و 200 تا 400 میلیون تومان می‌باشد. البته مدل‌های کم کارکرد آن با مبلغی بیش از 1 میلیارد و 400 میلیون تومان نیز به فروش می‌رسد.

برای خرید تویوتا لندکروزر 2013 باقیمت‌های بالاتر از 1 میلیارد و 800 مواجه خواهید شد. خریدوفروش این مدل از تویوتا لندکروزر تا 2 میلیارد و 200 میلیون نیز در بازار انجام می‌شود. لازم به ذکر است که مدل 2014 تویوتا لندکروزر به دلیل ممنوعیت واردات خودروهایی با موتورهای بیش از 2.5 لیتر، وارد ایران نشدند.

قیمت تویوتا لندکروزر 2014-2018

در پی قوانین گمرکی محدودکننده واردات خودروهای لوکس به بازار ایران، از سال 2014 تا 2017 تویوتا لندکروزر وارد ایران نشد. اما تعداد محدودی از این خودرو توسط اشخاص وارد ایران شد و هم‌اکنون خریدوفروش آن‌ها در بازار انجام می‌شود. البته به دلیل ممنوعیت ورود این خودروها به ایران تقریباً تمام آگهی‌های فروش تویوتا لندکروزر 2018 در ایران مربوط به نمونه‌های گذر موقت این خودرو هستند و پلاک رسمی برای آن‌ها در ایران ثبت نشده است.

سخن پایانی

همان‌طور که مشاهده می‌کنید به دلیل عدم حضور مدل‌های جدید تویوتا لندکروزر در ایران، قیمت مدل‌های موجود آن در بازار ایران بسیار بالاست. از طرفی نیز هیچ نظارتی برای کنترل این قیمت‌ها در بازار وجود ندارد و هر فروشنده‌ای قصد دارد خودرو کمیاب خود را با بیشترین قیمت به فروش برساند. به همین دلیل نیز در بازار خودروهای لوکس شاهد قیمت‌های بسیار غیرمنسجم و افسارگسیخته‌ای هستیم.

منبع: ویرلن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا