Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

همه راه‌هایی که برای از بین بردن بوی بنزین از خودرو قابل انجام است

یکی از مشکلات بزرگ مربوط به خودروها که صاحبان آنها با آن مواجه هستند، مشکل بوی بنزین است که معمولا اتفاق معمول در بین خودروها بوده و بسیاری از افراد را آزار می‌دهد که راه‌های مختلفی نیز برای رفع آن گفته می‌شود که اغلب موثر نیستند. از بین بردن بوی بنزین از خودرو راه‌های علمی و درستی دارد که طبیعتا با انجام دادن آنها به راحتی می‌توانید بر این مشکل فائق آیید و از شر آن راحت شوید!

یکی از مواردی که باعث می‌شود تا عملا داخل خودرو به مرور بوی بنزین بگیرد این است که راننده پس از پر کردن باک بنزین توجهی به سوخت‌گیری ندارد و باک پر می‌شود و دست و لباس وی را کثیف می‌کند و او نیز پس از سوخت‌گیری مجبور به نشستن پشت فرمان بوده و این بنزینی که روی دست و لباسش ریخته است، به صندلی ماشین یا فرمان برخورد کرده و بوی آن نیز روی این موارد باقی می‌ماند که پس از مدتی بوی آن افزایش یافته و عملا باعث اذیت سرنشینان خودرو می‌گردد.

بنزین معمولی و سوپر سایپا سهمیه بنزینپس طبق مواردی که بالای آن گفتیم نباید بگویید که شما با این اتفاق روبرو نمی‌شوید و دانستن موارد مربوط به رفع آن نیز برای شما نیاز نیست! این مشکل مخصوصا در تابستان بیش از پیش شده و با گرمای هوا عملا بوی بنزین نیز بیشتر شده و تحمل بوی بنزین در کنار گرما و احتمالا تعرق بدن و مشکلات دیگر بسیار سخت خواهد بود! علاوه بر همه این‌ها وقتی این بو زیاد باشد شما با مشکل تهوع و سردرد مواجه می‌شوید که احتمالا مشکلات بدتری از جمله عدم دقت کافی در رانندگی را به همراه خواهد داشت.

منبع بو را پیدا کنید!

بدون اینکه بدانید منبع اصلی بو کجاست و کدام قسمت از خودروی شماست نمی‌توانید مشکل بو را به صورت همیشگی حل کنید! به طور مثال در صورتی که یک زیرپایی آغشته به بنزین است طبیعتا هر اقدام دیگری که شما روی صندلی‌ها یا هر جای دیگر خودرو انجام دهید صرفا یک مسکن بوده که چند ساعت بعد دوباره بازخواهد گشت.

در صورتی که منبع قابل جدا کردن و شست و شوست حتما این کار را انجام دهید و در غیر این صورت حتما با دستمال یا هر وسیله دیگری اقدام به کاهش مایع و یا رطوبت نمایید تا بتوانید اقدامات بعدی را انجام دهید. در صورتی که روی صندلی عامل اصلی بوی بنزین است حتما با یک دستمال نم‌گیر اقدام به رطوب گیری نمایید.

اجازه دهید تا بنزین تبخیر شود

در صورتی که رطوبت در صندلی مشاهده می‌کنید صرفا کافی است به خورشید و هوا اجازه دهید تا کارشان را انجام دهند! شما بایستی در زمانی که خورشید بالای سرتان است و هوا نیز جریان دارد اقدام به پایین آوردن شیشه خودرو کرده و 4-5 ساعتی را به دو عنصر هوا و خورشید فرصت دهید تا کارشان را انجام دهند و فرار بودن بنزین نیز به شما کمک خواهد کرد تا سریعتر به هدفتان برسید!

ضربه نهایی را بزنید!

شما پس از اینکه منبع و منشا بو را ضعیف کردید باید ضربه آخر را بزنید و عملا این منبع را به طور کلی از بین ببرید تا از شر بوی بنزین نیز راحت شوید که راه‌های مختلفی برای این کار وجود دارد ولی در ادامه به مهم‌ترین و موثرترین آنها اشاره می‌کنیم که بیشتر پاسخ مثبت را برای صاحبان خودرو به همراه خواهد داشت:

ترکیب سرکه، جوش شیرین و آب را جدی بگیرید: این سه ماده را به نسبت‌های مساوی با هم مخلوط کنید و با یک پارچه روی سطح موردنظرتان بکشید تا عملکرد آن شروع شود. این کار به شما کمک می‌کند تا لکه موردنظرتان که حالا لکه بنزینی است از بین برود. پس از اینکه به خوبی و برای چند بار تکرار کردید محل مورد نظر را برای خشک شدن در معرض هوا قرار دهید! بگذارید خورشید و هوا کارشان را انجام دهند.

شامپو فروش و آب استفاده کنید: یکی دیگر از موادی که می‌توانید برای شست و شوی محل لک شده استفاده نمایید شامپوفرش و آب است که مخلوط این دو یک اتفاق بی نظیر برای شما رقم خواهد زد و تا حد زیادی می‌تواند بنزین موجود روی صندلی یا هر جای دیگری را از بین ببرد. طبیعتا این محلول می‌تواند بهترین عملکرد خود را در روی صندلی نشان داده و شما را از وجود قطره قطره بنزین روی صندلی خودرویتان راحت نماید.

پودر قهوه معجزه می کند!: از دیگر راه‌های جالب برای رفع بوی بد بنزین و یا گرفتن نم روی صندلی‌ها استفاده از پودر قهوه است که البته باید حواستان به کثیفی‌های احتمالی بعدی آن باشد که صرفا تمرکز و دقت شما را نیاز دارد. شما برای استفاده از پودر قهوه شاید با مشکلاتی همراه باشید ولی با ریختن کمی از آن روی محل آغشته به بنزین و صبر یک هفتگی شما این ماده غوغا می‌کند و مشکل را حل می‌کند. پس از اینکه یک هفته از ماندن پودر قهوه روی صندلی گذشت با جاروبرقی محل مورد نظر را پاکسازی کنید و خواهید دید که چگونه برای همیشه از شر بوی بنزین راحت می‌شوید!

البته یک نکته بسیار مهم این است که سعی کنید پس از مرحله مربوط به پودر قهوه از شامپوفرش استفاده کنید تا احتمالا رنگ مانده در روی صندلی نیز از بین رفته و عملا یک محکم کاری حسابی انجام شود. همچنین شما می‌توانید از پودر بچه یا جوش شیرین به تنهایی برای از بین بردن بوی بنزین استفاده کنید ولی به دلیل زمان‌بر بودن توصیه نمی‌شود و در صورت استفاده باید یک هفته الی ده روز بوی بنزین را تحمل کنید که قطعا عاقلانه و منطقی نیست!

 

2 دیدگاه
  1. سید مجید ضوئی می گوید

    راجع به بوی بنزین اصلا هیچ مطلب قابل استفاده ای نفرمودید.

  2. عمویی می گوید

    فرمود…

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.