مکمل بنزین
خبرداخلی

مقصر وضعیت فعلی بازار خودروهای داخلی سایت‌ها هستند یا خودروسازان؟

چند وقتی است که بازار خودروهای داخلی برای چندمین بار در یکسال اخیر دچار نوسانات بسیار زیاد شد و عملا رکوردهای جدیدی در این بازار به ثبت رسید که باعث شد مجلس و دولت نسبت به این موضوع واکنش‌هایی داشته باشند ولی در کمال تعجب محدوده عملیاتی این واکنش‌ها محدود به محدودیت در سایت‌های نیازمندی و توصیه به نخریدن خودرو شد در حالیکه بسیاری از کارشناسان معتقدند که مقصر اصلی وضعیت فعلی این شرکت‌ها هستند.

به گزارش چرخان، بازار خودروهای داخلی که چند هفته‌ای بود با افزایش بی رویه قیمت روبرو شده بود حالا با بعضی از اقدامات انجام شده به روند نزولی بسیار کندی وارد شده ولی نکته عجیب اینجاست که بسیاری از مسئولین دولتی به جای اینکه به دلیل و مساله اصلی مشکل بپردازند دست روی علتی گذاشتند که بیشتر از هر چیز دیگر، رد گم کردنی است که در این موضوع رخ می‌دهد.

برگ سبز خودرو ازار خودروی عراق تنظیم سند خودرو داخلیمسئولان دولتی که به خوبی می‌دانند مشکل اصلی فعلی بازار خودروهای داخلی مساله عدم تولید مناسب و یا عدم عرضه مناسب از سوی خودروسازان است، به سایت‌های نیازمندی اجبار کردند تا قیمت خودروها را بردارند و با این کار بازار خودروهای داخلی و خارجی را کنترل کردند که طبیعتا این موضوع در کوتاه مدت اثر ناچیزی روی بازار داشت ولی قطعا همان طور که در بازار ارز شاهد آن بودیم این اثر کوتاه مدت بوده و بازار کار خود را انجام می‌دهد چرا که اقتصاد متشکل از دو اصل عرضه و تقاضا است و نقطه تعادل را این دو موضوع نشان می‌دهند.

حمید کریمی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو کرج از جمله افرادی است که معتقد است سایت‌های نیازمندی یکی از علل اصلی گرانی خودرو هستند. قیمت‌های اعلامی در این سایت‌ها ناعادلانه بوده و ما به مردم هشدار می‌دهیم که این سایت‌ها فعالیت اصولی و درستی ندارند چرا که به طور مثال قیمت هفته آتی خودرو را اعلام می‌کنند و طبیعتا این اتفاق شدنی نیست.

خودروهای داخلیوی در ادامه افزود: مدیریت این سایت‌ها نامعلوم بوده و مشخص نیست که این سایت‌های اینترنتی توسط چه کسی اداره می‌شوند. در صورتی که در یکی از واحدهای صنفی ما تخلفی صورت بگیرد راسا برای برخورد با آن واحد حتی تا حد بستن آن پیش می‌رویم ولی با تخلف این سایت‌ها چگونه برخورد می‌شود، وقتی مدیریت آنها مشخص نیست؟

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو کرج در پایان گفت: این مساله در مورد سامانه‌های حمل و نقل نیز برقرار است. این سامانه‌ها نیز غیر قابل اطمینان هستند چرا که با ارائه یک کارت ملی در گوشه خیابان قابل ثبت نام بوده و بعد از آن مشخص نیست که چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. ما در هر مساله‌ای منتظر اتفاقات ناگوار هستیم تا پیگیری کرده و اقدامات لازم را انجام دهیم؟ مردم در خیابان‌ها تبلیغات مربوط به سایت‌های نیازمندی و …. را می‌بینند و این بنرهای تبلیغاتی را سند اعتبار آنها در نظر می‌گیرند در صورتی این سایت‌ها و تبلیغات مورد تایید ما نیست.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا