مکمل بنزین
خبرداخلی

کاهش تقاضای خودروهای داخلی به معنای کاهش قیمت احتمالی است؟

بازار خودروهای داخلی این روزها علیرغم اینکه در یک رکود بهاری به سر می‌برد اما قیمت خودروها در این بازار تکان چندانی نخورده و کماکان شاهد قیمت گذاری بسیار بالا در آن هستیم که کارشناسان خبره در امر بازار خودروهای داخلی معتقدند که این کاهش تقاضا سرانجام، عرضه را به ستوه خواهد آورد و به زودی شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار خواهیم بود که باید دید آیا این اتفاق عملی است؟

به گزارش چرخان، فربد زاوه، کارشناس شناخته شده بازار که قبل از این سوابق خوبی در پیش بینی وضعیت بازار خودروهای داخلی و خارجی داشته، در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت محصولات داخلی گفت: ما در سال گذشته با معضلاتی روبرو بودیم که از جمله این معضلات می‌توانیم به افزایش قیمت سرسام آور محصولات اشاره کرد. از دیگر مواردی که در سال گذشته شاهد بودیم مباحث مربوط به مشکلات تولید بود که علا اقدامات مربوط به جبران این وضعیت نیز چندان کارا نبود و فایده قابل توجهی برای بازار نداشت.

خرید خودرو قیمت رسمی خودرو بازار خودرو قیمت خودرو در بازار آزاد خرید خودرو در نیمه دوم 97 فروش خودروی کارکرده بازار خودرو بازار خودروهای داخلیزاوه در ادامه به وضعیت قیمت خودرو اشاره کرد و گفت: قیمت خودرو در سال 97 با شیب تندی افزایش پیدا کرد و این افزایش قیمت تا انتهای سال نیز ادامه داشت ولی در هفته آخر شاهد کاهش قیمت محسوسی در بازار بودیم. اما در مقابل در سال جدید و در ایام تعطیلات نیز شاهد تغییر چندانی نبودیم و علیرغم اینکه تغییر قیمتی نیز نداشتیم عملا تقاضای زیادی نیز در بازار وجود نداشت.

این کارشناس خودرو در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت قیمتی بازار گفت: در حال حاضر خرید و فروش در قیمت‌های فعلی وجود دارد و این نشان دهنده امید فروشندگان برای حفظ قیمت‌هایی است که فعلا برقرار است. فروشندگان فعلا تمایلی ندارند که قیمت خودروهایشان را کاهش دهند و به وضوح از وضعیت معاملات مشهود است و همین موضوع باعث شده تا فاصله قیمتی بازار و کارخانه حفظ شده و کماکان شاهد قیمت‌های قبل هستیم. با توجه به شرایط مطروحه به نظرم وضعیت کماکان مبهم خواهد بود و باید دید که وزارت صنعت و معدن چه اقداماتی را برای وضعیت بازار خودروهای داخلی خواهد داشت و البته روند تولید کارخانه‌ها نیز در این موضوع موثر خواهد بود.

قطعه سازان خودروهای صفر کیلومتر خودروهای پیش فروش شدهبه گزارش چرخان، این پیش بینی‌ها در حالی است که وضعیت بازار ارز صعودی شده و بسیاری از کارشناسان اثرات روانی این افزایش قیمت ارز را بررسی کرده و در بازار خودروهای داخلی نیز موثر می‌دانند که در صورت رخ دادن این اتفاق، احتمالا شاهد رشد قیمت جدید در بازار باشیم. از سوی دیگر اینکه وضعیت روانی اقدامات ترامپ در اردیبهشت ماه برای تمدید معافیت‌ها نیز در هر صورت اثر مستقیم بر روی بازار خودرو خواهد داشت که با رشد دسته جمعی در بازارهای مختلف همراه خواهد بود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا